Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacMini och trådlösa enheter: Moment 22

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en MacMini med trådlöst (Bluetooth) tangentbord och mus. Vi har kört sedan i augusti, bytt batterier och allt har funkat bra. Men för några veckor sedan efter ett batteribyte på tangentbordet fick jag ingen kontakt. Jag har också en ny iMac med trådlöst tangentbord och inte heller det tangentbordet fick någon kontakt med Minin. Å andra sidan fick inte Minins tangentbord någon kontakt med iMacen. Det var i och för sig ingen större katastrof eftersom jag har andra gamla tangentbord. Men nu när musens batterier tog slut, fick den ingen kontakt med Minin efter batteribyte. Så jag pluggade in den gamla puckade musen men då funkar inte den. Och när jag skulle installera om operativsystemet så öppnar inte minin CD:n utan bara Bluetoothkopplingen och vill ha kontakt med musen och vägrar att gå vidare om den inte får OK på kopplingen. Och både datorn och musen försöker, det ser man på blinkandet men nån kontakt uppstår aldrig. Så jag kan inte installera om Bluetooth eftersom det är fel på Bluetooth som skulle behöva installeras om, men det går inte eftersom....
Ja, ni fattar.
Vad bör göras?

Men visst funkar det väl med vanligt tråd tgb + mus ?
Har du ingen tråd mus ansluten står den på "para blåtand mus" rutan när du bootar

1
Bevaka tråden