Vad hjälper det att man har 4 core cpu eller 8 core cpu eller ännu fler Cors cpuer när mjukvaran knappt kan utnyttja en DualCore cpu.
Jag undrar hur många av dagens mjukvara som inte är riktad till absoluta pro avdelningen som har native stödd av dubbla Cpuer eller DualCore i källkoden av programmet.
Spel vet vi kommer, men resten av mjukvaran som riktas till vanliga döingar!
Jag skulle tro att applikationerna som har native stödd i källkoden är väldigt få för oss vanliga konsumenter, det gäller både Windows Xp & Os X applikationer.
Sedan finns det oftast en begränsning i Os att det oftast inte stödjer mer än Dual Cpu Alt singel Dualcore cpu.
Att Os X eller Xp fungerar med Dual DualCore cpuer är en sak, men att utnyttja cpuerna fullt ut är en annan sak. Jag menar att Dual Cpuer har funnits på marknaden i flera år nu och Win 2000 har funnits i minst 6 år som har haft nativ stödd för Dual Cpuer samma sak gäller OS X.
Men vi har sett väldigt få program som har native stödd för Dual Cpuer & DualCore cpuer.
Så vad är poängen med flera cpuer om inte stödet finns i mjukvaran. Man kan börja med att få stödd för Dual DualCore cpuer att fungera fullt ut först innan man ger sig på Duad!
Intel har planer för lansering av både 4, 8, men har planerar för att bygga 12, 16 Kärnors cpuer. 8 kärnor och mer kommer först under slutet av 2008 men för resten är det 2009 och senare!