Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skivverktyget hänger sig...

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-01-18 08:21

Efter senaste uppdateringen har jag hamnat i situationen att Skivverktyg, vid behörighetsreparation, efter en stund stannar, och ger meddelandet "SKivverktyg har tappat kontakten med skivhanteraren.Starta om Skivverktyg och försök igen".
Att starta om ger samma resultat, likaså att försöka köra Onyx......?? Vad sjutton är det här för jox??
Datorn fungerar i övrigt precis som den skall.

/tc

Dra ut iTunes från Programmappen Kör sedan Skivverktyget

Ursprungligen av Pocahontas:

Dra ut iTunes från Programmappen Kör sedan Skivverktyget

Tack snälla för tipset, räddade min dag!

  • Oregistrerad
  • 2006-01-19 16:53

Hur fasen kom du på det där och hur kommer man fram till sånt överhuvudtaget, det ger ju sig inte självt liksom? Hjälpte gjorde det iallafall så tack ska du ha.

Var inte mycket att välja på, hade dragit ner 5 uppdateringar till min Sawtooth, där jag kör Panther.
(inga problem i Tiger)
Förstod att något av programmen ställt till det och började rota runt lite.
Tog mig dryga timman att lösa det. (Fast jag gjorde en omständigare variant först)

Senast redigerat 2006-01-22 19:09
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-01-22 18:58

Jättetack för hjälpen!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-28 13:47

Fungerade för mig med! Vad är det frågan om? Vet Apple?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-28 14:27

Kanske går att reparera behörigheter med att knacka i Terminalen.
Fast jag har glömt kommando.....

Tror jag inte hjälper, det är "fel" iTunes, den går inte i 10.3.9

Har haft precis samma probelm och är mycket tacksam över att ha funnit en lösning. Var lite orolig där ett tag.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-31 20:58

Det räcker faktiskt att kasta/flytta "kvittona" på iTunes för att det skall fungera.
Vi gjorde lite statisik på detta problem och samtliga kunder hade installerat LimeWire i samband med att problemet uppstod.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-01-31 21:12
Ursprungligen av Johan Gunverth:

Det räcker faktiskt att kasta/flytta "kvittona" på iTunes för att det skall fungera.
Vi gjorde lite statisik på detta problem och samtliga kunder hade installerat LimeWire i samband med att problemet uppstod.

Jag har inget LimeWire installerat........så hela problemet ligger nog inte där...

1
Bevaka tråden