Jag har suttit och kodat en web-fronted för databas på mitt tidigare jobb. Denna frontend ska bara användas internet av medlemmar i labbet. Hur som helst så satt jag och utveckalde och test-köred ny funktioner allteftersom med Firefox och Safari blandata. Sen så nu när det har börjat bli dags att sjösätta applikationen så har jag sett att IE har problem med några formulär och java-script både på macar och windows-skräp burkar.
Inseprerad av X-antal sajter som popar upp meddelande i typ "F U - you are not running IE or Netscape" så har jag blockat inloggnings möjligeheten för användare av IE och ger ett meddelande där jag påtalar att IE är tekniskt efterbliven både vad gäller tekniska standarder (så vitt jag vet så följer min kod standarder så bra det går) och utvecklings tackt ( finns det tabbar på windows versionen, RSS stöd, senaste version släppt för typ 3 år sedan) samt rekomenderar att dom byter till Safari, Firefox,Mozilla.
Känns som ett bra alternativ mot att sitta och felsöka varför IE inte funkar - är det mitt fel att användarena använder en webläsare som är skräp då jag inte är systemadministratören på bygget ?
Som utveklare borde man jobba för att sin kod på såna här projekt ska vara så platforms oberonde som möjligt men man ska unte behöva lägga ner hälften av tiden för att få IE att funka. detta är microsofts problem - inte mitt. Det roliga är att i reglel så brukar det vara omvänt, eftersom många utvecklare sitter i microsofts miljö med deras verktyg och producerar kod som bara funkar med IE.