Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
det låter som den där intel codecen indeo 5. Det finns en codec man kan ladda ner från apples hemsida, tyvärr funkar den bara till OS9... classic med codec funkar dock okej.
detta skrevs ju för ett tag sedan....har samma problem nu ett halvår senare... funkar det fortfarande bara i os9 (har ej os 9)....störande med alla dessa codecs
Jodå, visst fungerar den i Classic - se bara till att lägga tilläggen på rätt ställe - se mitt inlägg här. Proceduren att öppna filerna är dock inte direkt bekväm, men jag har ett antal IV50-filer på min dator och vet att det fungerar.
Något stöd i OS X kan man inte räkna med, eftersom det är en föråldrad och tydligen ganska dålig codec.
Det är bara å hoppas att ingen komprimerar med indeo video 5.10 codecen. Den lär inte komma till OS X.
Hade nämligen samma problem men det var självförvållat. När jag skulle komprimera några höghastighetsfilmer i windoz xp tittade jag i programmets pop-up menyn och valde på måfå en codec.
När jag sedan förde över filmerna till min PowerBook insåg jag att jag gjort något fel. Lite sökande på nätet och 99mac gav mig svaret.