Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp!!!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle lägga in en ny användare och kallade då (dumt nog) den användaren samma namn som min standardanvändare. Bytte då namn på standardanvändaren men bytte sedan tillbaks till original efter att ha ändrat det nya namnet. Knäppt men sant!

Nu har HELA innehållet i standardanvändaren helt försvunnit. En ny användare har skapats direkt av systemet med samma namn men den är HELT TOM.

Provat Skivverktyg, reparerat behörigheter och kört TechTool o DiskWarrior utan framgång.

Kan verkligen alla dokument, bilder, musik m.m. bara försvinna utan att man raderat dem?

Förslag mottas med STÖRSTA tacksamhet!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-31 09:52

finns det inget kvar i gamla användare ?

(alltså under previous systems i biblioteksmappen)

/Tangen

Antar att du bytte namn och skapade användare i Systeminställningarna?

Om du kollar i mappen Användare på din hårddisk så kanske den gamla användaren finns kvar som en skivavbildning.

Hmm... du har alltså lyckats med något som inte går... intressant.
Då man skapar en ny användare så kollar systemet om det finns en användare med det kortnamnet redan... förstår inte hur det där gick till.

Tyvärr. Det finns inga previous users, inte heller finns den gamla användaren kvar som skivavbildning.
Har någon erfarenhet av FileSalvage? Andra förslag?

Kan jag logga in som root? Hur gör jag när NetInfo Monitor har det alternativet grått?

Hur bytte du namn på användarna? Det känns som en viktig ledtråd just nu...

Tyvärr genom att ändra namn direkt i mappen användare, inte genom kontohantering i systeminställningar.

1
Bevaka tråden