Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med Mail/Adressbok recovery

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2006-02-01 09:41

Hej;

Fick en crash igår och har gjort en clean install. Har nyligen klonat hela min disken som systemet ligger på. Nu måste jag återskapa/hämta alla 450 adresser som jag hade i adressboken och även mails. Tyvärr har jag inte exporterat adresskort, men jag menar att ha läst att det göms i en fil någonstans på systemnivå...

Jag har alltså en exakt kloning av det fungerande systemet, men undrar var dessa saker ligger?

Tacksam för hjälp!

Mikkel

• Medlem
  • Haninge
  • 2006-02-01 09:54
Ursprungligen av Mikkel:

Hej;

Fick en crash igår och har gjort en clean install. Har nyligen klonat hela min disken som systemet ligger på. Nu måste jag återskapa/hämta alla 450 adresser som jag hade i adressboken och även mails. Tyvärr har jag inte exporterat adresskort, men jag menar att ha läst att det göms i en fil någonstans på systemnivå...

Jag har alltså en exakt kloning av det fungerande systemet, men undrar var dessa saker ligger?

Tacksam för hjälp!

Mikkel

Det löste sig efter lite letande. Kopierade över:

1.mappen User>Library>Application Support>Adressbook till nya hemkataloget.....och fick då in alla adresskort
2. User>Library>Safari>Bookmark.pList och fick in alla gamla bookmarks
3. User>Library>Mail och fick tillbaks min förra mailstruktur med allt rätt!

Är det bl.a därför man har Mac? Jag tror det!

Mikkel

Senast redigerat 2006-02-01 11:59
1
Bevaka tråden