Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Hur räddar jag information...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har fått problem med datorn (iBook G4/800 640 OSX 10.3.9), kan inte logga in och får följande felmeddelande i skivverktyg: "ogiltig omfattning på inmatningen". Inga fysiska fel dock när sådan kontroll gjorts av logikkort m.m.

Jag har kunnat komma åt all information via att köra datorn som extern hårddisk varför en ominstallation mest bara vore jobbig och frustrerande. Men, det finns ett men med detta. Hur får jag tag i kalenderinformation och adressboksinfon. Var på disken ligger den och hur återställer jag den om jag måste göra om allt?

Stort tack för svar!
/Jx

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-04 11:46

vilken kalender kör du ?

Adressboken ligger här...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-04 11:49

Så klart ersätter du den av systemet skapade aderssboksmappen med denna när du ominstallerat.

Torde man inte kunna arkivera och installera i så fall är alla grejer kvar - men operativet har "reparerat sig"

/Tangen

Tack för hjälpen med adressboksinfon. Hur återställer jag kalenderinformationen?
/Jx

iCal-hjälp mottages tacksamt!

Efter forcerad ominstallation så räddade jag filer (index + plist) men hur i hela friden får jag in dem i iCal så att jag kan återställa token? Kunde använda datorn som extern HD varför det gick bra att rädda allt innehåll, men det var omöjligt att göra en ny systeminstallation ovanpå den gamla varför hårda tag fick tillgripas. Och nu sitter jag utan att få in det i brogrammet... Finns det något jag kan göra, eller skall jag börja samla de analoga resterna av mitt liv och ånyo lägga in dem i iCal?
/Jx

Ursprungligen av JavelinX:

Efter forcerad ominstallation så räddade jag filer (index + plist) men hur i hela friden får jag in dem i iCal så att jag kan återställa token?

Kör du Tiger?
Isf: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301487

Citat:

(~/Library/Application Support/iCal or in specific words, the iCal folder that's in the Application Support folder that's in the Library folder in your Home folder).

10.3.9...

Då tror jag du ska göra så här:

"iCal saves your calendars as .ics files in the Calendars folder (~/Library/Calendars). You can back up your calendars by copying this folder to your backup location (file server, external hard drive, CD-ROM, and so forth)."

Dvs flytta denna mappen till nya installationen så ska kalendrarna ploppa upp i iCal.

1
Bevaka tråden