- manzanito
- Medlem ●
- International user
Hej ! kan inte längre använda Safari, Firefox eller Shiira på 99mac, när jag går in på förstasidan
stannar sidnedladdningen av, det står tex "laddat 6 av 7 object" sen är det stopp. Alternativt "8 av 9
object" eller "9 av 10 object", däremot funkar Camino och Opera. Har tömt cacher, reparerat
behörigheteretc, men ingenting hjälper, notera att Safari har fungerat felfritt i åratal, och jag har inte
ändrat några inställningar. Var har jag felat...??
Manzanito
Hur går det med detta? Det verkar som om fixandet har avstannat. Tänkte bland annat på menyerna högst upp. Intrycket till nay användare kanske inte är det bästa direkt om det inte ser bra ut men framförallt om det inte fixas.
Vi siktar på 6.0 "final" lansering på söndag!
Vet inte säkert om det har med 99mac att skaffa, men Safari har dykt ett antal gånger sedan igår. Detta är nytt (åtminstone att det sker så ofta), och det är ju den nya versionen av 99mac också!
PB G4 400 MHz, senaste operativsystem- och Safariversion.
Vänligen, Ylan
Och för mycket ironiska inlägg.
Edit: Var jag ironisk där?
Jag håller på att gå igenom denna lista nu. Har några rutor som måste fixas till (onödiga ramar):
Rutan "Sök på 99mac" i den bruna menyn är inte centrerad i höjdled
Skönhetsmiss eller ska det vara så?
Ifall du kunde byta plats på Dagens inlägg och Nya inlägg så hade det varit trevligt. Jag syftar på sub-menyerna under Forum.
Jag vet inte om det bara är jag som drabbas men nu kan jag inte komma in i forumet "Testlabbet" utan får bara detta meddelande:
Forbidden
You don't have permission to access /testlabbet/ on this server.
Apache/1.3.33 Server at www.99mac.se Port 80
Orkar inte läsa igenom hela tråden, men antar att det inte rapporterats eftersom det inte var fixat när jag såg det igår: på sidan "Skapa omröstning" (den andra sidan man kommer till när man skapar en tråd med omröstning) så står det "Update options" på engelska.
Orkar inte läsa igenom hela tråden, men antar att det inte rapporterats eftersom det inte var fixat när jag såg det igår: på sidan "Skapa omröstning" (den andra sidan man kommer till när man skapar en tråd med omröstning) så står det "Update options" på engelska.
Fixat!
Någon som sett några fler buggar?
/M
Fixat!
/M
Sweet. Ja, nu såg jag precis "Aktiv: May 2006" vid mitt inlägg, vilket kanske borde översättas. Och sen tycker jag att "123 Inlägg" borde ha en gement "i". Och "Aktiv" var väl förresten ett konstigt ordval. "Registrerad" eller "Reg." kanske?
Fixat!
/M
Ingen bug, men väl en önskan: Det vore mer korrekt att i snabbsvarrutan ha "Avancerat läge" till vänster och "Skicka" till höger (samma sak i avancerat läge där "Skapa inlägg" borde ligga till höger om "Förhandsvisa"). Det är god sed att alltid ha den slutgiltiga knappen till höger.
En till, som kanske tagits upp:
Tja, ett till fel hittade jag i processen; kunde inte ladda upp en bild
Men texten som dyker upp när man söker efter nya inlägg och det inte finns några är standardmeddelandet på engelska.
I Inställningar > Personlig beskrivning så är textfältet ca 20-30 pixlar för brett.
I Inställningar > Redigera alternativ så är Visible Post Elements inte översatt.
Webrutan som dyker upp när man ska bifoga filer är för liten, man måste scrolla för att se allt åt båda håll, samt att texten inte får plats i knapparna ordentligt. Sen funkade den inte alls för mig i senaste Safari; bilden vägrade laddas upp trots att den var långt under storleksgränsen.
Forum > Mina trådar visar det oöversatta "Sök: Threads Started By: malesca".
När jag pekar över en av trådikonerna kan det stå "Du har 1 inlägg i denna diskussion, senaste Igår" - ordet igår borde börja på liten bokstav.
När jag på samma sida pekar över namnet på den som skrivit senaste inlägget i en tråd står det typ "Svar: 123, Visningar: 456". Dels är det konstigt med den texten eftersom länken går till den användarens sida, inte till tråden i sig, och dels borde det, om det nu ska finnas kvar, vara gement "v".
På startsidan står det typ "Medlemsantal: 21 094, Inloggade senaste månaden: 7 148 Diskussioner: 86 545, Inlägg: 624 915,". Ett kommatecken saknas före "Diskussioner". Borde inte sluta med ett kommatecken. Om nu kommatecken används borde "inloggade", "diskussioner", "inlägg" inte börja på versal.
På samma sida är det märklig versalisering av "Visa Administratörer, Moderatorer och Redaktörer". Listan över dagens födelsedagar borde i min mening föregås av ett kolon. "123 Inloggade" borde ha gement "i".
Botten av startsidan (forumöversikten) är överhuvudtaget väldigt grötig. Den kunde behöva mer luft. Det vore i min mening bättre att flytta "Välkommen hem, N N" till nånstans i sidans topp.
Jag får förresten horisontell scrollbar med Firefox 1.5 maximerad i 1024*768 under Windows XP, men det är väl inte målgruppen riktigt. Antar att det kommer se bättre ut på min MacBook när den anländer.
<--- Skype-ikonen syns inte här.
Var inne på nyheten om den "nya iPod nano video" och skulle klicka vidare till sida 2. Då försvann alla former av länkar, så fort jag drog pekaren över en länk så försvann den, oavsett om det var en bild eller text.
Vet inte om det hade med sidan att göra eller om det var bara min dator.
Hittade detta när jag klickat på ett kunskapsprov jag redan gjort:
"A subscription for this thread has been added" är oöversatt när man bekräftar bevakning av en diskussion.
Testade skicka ett ICQ-meddelande till mig själv via ICQ-ikonen vid inlägget. Fick ingenting, men det kanske bara är min klients fel (Miranda, Windows XP).
Bytte mailadress i min profil; konfirmationsmailet jag fick var standardmeddelande på engelska.