Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Illsutrator eller Freehand?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-02-07 20:22

vilket är bäst Illsutrator eller Freehand?

Illustrator.
Har bara testat Freehand lite grand, men jag fattade ingenting. Kan vara en vanesak…

Ursprungligen av Laseranders:

Illustrator.
Har bara testat Freehand lite grand, men jag fattade ingenting. Kan vara en vanesak…

Jag skulle säga tvärtom.....
...Freehand fungerar precis som man vill, medan Illustrator saknar (eller som jag inte hittar) funktioner som jag ofta använder...

Men det är nog som sagt en vanesak. Illustrator är ett mer modernt program. Freehand har inte uppdaterats på länge, och frågan är om det kommer uppdateras i över huvudtaget.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-08 15:39

Eftersom Adobe har köpt Macromedia så lär det inte komma någon FreeHand mer.

FreeHand har flera bra funktioner som borde finnas i Illustrator och förhoppningsvis kan Adobe nu få in dem. Det finns ett antal gamla FreeHand entusiaster med inside connections hos Adobe som lobbar för detta. Vi får väl se...

Så det egentliga alternativet numera är att köra Illustrator.

Janne Suhr

En funktion som inte finns i Illustrator, som jag anser är helt livsnödvändig, men som finns i Freehand är funktionen "Lägg till namnlösa färger".

Det konstiga är att funktionen finns i Indesign, men inte i Illustrator...

Jag jobbar dagligen i Indesign och Photoshop, men känner mig fruktansvärt bortkommen så fort jag måste använda Illustrator.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-08 17:52

Illustrator är bra, men det saknar ett riktigt målarverktyg som i flash(freehand?)

1
Bevaka tråden