Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Motivera varför du behöver iLife ´06!

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-02-07 09:16

Jag har gjort ett misstag igen. Jag beställde för det första iLife ´06 Family Pack när jag egentligen bara behövde Single Pack. Inte nog med det: Jag köpte en iBook som anlände härom dagen. iLife ´06 ingick i köpet! Så nu står jag här med min tvättade hals med en helt obruten Family Pack. Nu tänker jag ge bort den.

Har du en bra motivering till varför just du ska få den så är den din! Jag postar den på lunchen i morgon så först till kvarn... Ska bli intressant att läsa motiveringarna!

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-07 09:50

Pommac,

Det var otroligt generöst!
Tyvärr har jag nyss köpt iLife själv, så jag behöver den inte...

Fastän det kanske är taskigt att ta tillbaka ett löfte, så föreslår jag att du behåller den i alla fall.
Dels så tror jag du kan få köpet att gå tillbaka eftersom du fått två versioner. Om du köpte från samma företag, så borde det vara glasklart. I vart fall så tror jag nog dom inte skulle vara ovilliga att ta tillbaka familjeversionen om du frågar snällt.
Om inte, så sälj den.
Eller (nu svamlar jag troligen. Folk får rätta mig i så fall): Jag vet inte hur det är med framtida uppgraderingar om du har versionen som är med i Tiger jämfört med om du har iLife som "stand-alone" program. Du kanske gör dig av med gratis/billigare uppgradering om du bara har system-versionen....

För då har jag råd att köpa iWork 06. Jag använder bägge programsviterna för arbeten jag gör för Scouterna. Allt arbete är idéellt, så ska jag köpa program (vilket jag gärna gör) så belastar det mitt konto, och inte distriktets. Så du gör Älvsborgs Södra Scoutdistrikt en stor tjänst om du skänker det till mig, för då har jag råd med att köpa bägge paketen, och kan därmed göra ett bättre arbete.

Dessutom så blir jag ju gladare...

ps. Om du undrar vad jag gör så arbetar jag med medlemstidningen och hemsidan, så det blir en hel del bildhantering. Dessutom så är många väldigt glada i bildspel och filmer från arrangemang. Tidningen har jag hittills gjort i Pages, men det har kommit en näve med nya funktioner som jag gärna vill komma åt. ds.

Du ska sälja den. Lägg ut en annons här och på macworld.se
Finns folk som säljer iLife '05 så du lär nästan kunna sälja den till fullpris.
Lycka till.

Du verkar vara en mycket snäll person.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2006-02-07 11:36

Underbart initiativ!
Tänk så glad du gör den som "vinner"! Så skänk du bort ditt iLife06, det gör ju livet 06 gladare för någon annan - en nog så viktig handling i denna "egoismens tidevarv"...

OT: Misstänker att det här på forumet skiljer sig å det grövsta vad man mäktar med i fråga om inköp.
Genom åren har det - särskilt vid produktsläpp av bärbara - stått att läsa om de som i princip bara traskat in till chefen och beställt senaste PB:n, eller två.
Samtidigt har andra här inte möjlighet att byta dator som andra byter skjortor...
Och det är väl egentligen inte så konstigt eller fel.
Men värt att tänka på.
/OT

Så: Ge, inte sälj, ditt iLiv. Tycker jag.

ps. Har redan 06:an, så I'm out of the competition...

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-07 12:44

Jag tycker att det var ett fint initiativ att skänka bort den. Om man har den inställningen är man en god människa.

Pommac – jag kan komma förbi på lördag förmiddag och hämta den, så sparar du portot

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-07 12:51
Ursprungligen av Roland:

Pommac – jag kan komma förbi på lördag förmiddag och hämta den, så sparar du portot

Vad ska du med den till?
Det är väl bättre att skåjten får paketet, du har väl så du klarar dig ändå?
:rolleyes:

Förresten, glömde skriva att jag har nåra kompisar som blir glada av iLiv 06 också. (med tanke på att det rör sig om en familjeförpackning). Så det blir delad glädje på flera sätt!

• Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-02-07 19:41

Hej igen!

Tack för kommentarerna. Nja, särskilt god är jag inte men det fanns ju någon som behövde det bättre eller hur? Så – länge leve Älvsborgs Södra Scoutdistrikt som nu kan förgylla tillvaron med ett enkelt, användarvänligt Macprogram! Nu är det bara en adress som saknas så postar jag det i morgon. Du kan väl skicka ett PM till mig "irrelogical". Förresten vill vi gärna se hur hemsidan blir när du fixat färdigt!

Hejsan,

Gällde det flera licenser eller jag kanske förstod fel? Hursomhelst är jag intresserad av det men jag kanske var sent ute nu?

Mvh Andreas

• Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-02-08 07:04

FamilyPack innehåller 5 licenser. Nu har jag redan lovat "irrelogical" paketet och får jag bara hans adress före lunch så postar jag det då. Det är naturligtvis tråkigt för dig men man ska hålla vad man lovar! Skulle han (hon) inte höra av sig så förändras ju situationen. Stand By!

Förvisso är det kul när någon vill förgylla någon annans dag och pluss i boken för detta... MEN varför inte gå tillbaka till affären med kvittot i handen och förklara dilemmat, skulle jag gjort innan jag gav bort det... fast det kanske kom från AppleStore. OM nu "irrelogical" inte hör av sig så skulle du kunna locka med paketet som en *vinst* på en pubkväll, om du nu bor på en ort som brukar ha sådana.

• Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-02-08 08:29
Ursprungligen av Olle@mac:

Förvisso är det kul när någon vill förgylla någon annans dag och pluss i boken för detta... MEN varför inte gå tillbaka till affären med kvittot i handen och förklara dilemmat, skulle jag gjort innan jag gav bort det... fast det kanske kom från AppleStore. OM nu "irrelogical" inte hör av sig så skulle du kunna locka med paketet som en *vinst* på en pubkväll, om du nu bor på en ort som brukar ha sådana.

Det kom från Apple Store. Pubkvällar förekommer bara när det lokala hockeylaget spelar hemma. Att i den miljön presentera ett uppdaterat Macprogram vore som att förklara Einsteins relativitetsteori för deltagarna i Big Brother! Mitt misstag - mina pengar - alltså gör jag vad jag vill med programpaketet. Nu får Scouterna det och kanske ännu några damer får hjälp över gatan... Paketet är skickat till "irrelogical".

Ursprungligen av Pommac:

Det kom från Apple Store. Pubkvällar förekommer bara när det lokala hockeylaget spelar hemma. Att i den miljön presentera ett uppdaterat Macprogram vore som att förklara Einsteins relativitetsteori för deltagarna i Big Brother! Mitt misstag - mina pengar - alltså gör jag vad jag vill med programpaketet. Nu får Scouterna det och kanske ännu några damer får hjälp över gatan... Paketet är skickat till "irrelogical".

Tror du inte spelarna i TAIF är macanvändare?

Ursprungligen av Pommac:

Mitt misstag - mina pengar - alltså gör jag vad jag vill med programpaketet.

Påminner om när jag för en spottstyver kom över 3 paket av Symanechs antivirus för OSX, gav nog inte mer än 50 kronor styck för dom - hade dom som lockpris på en pub-träff i Göteborg för några år sedan... fast 99% av de som kom var bara glada över att slippa vinna dom Kom över paketen på SOP i Göteborg som syslar med "Skade Och Partireglering", typ postförsändelser som inte hittade sina adresater.

Ursprungligen av irrelogical:

Det kan bli en riktigt fin tradition det här.

Jag har ett oöppnat Norton Antivirus 9.0 om nån vill ha

Ursprungligen av Olle@mac:

Påminner om när jag för en spottstyver kom över 3 paket av Symanechs antivirus för OSX, gav nog inte mer än 50 kronor styck för dom - hade dom som lockpris på en pub-träff i Göteborg för några år sedan... fast 99% av de som kom var bara glada över att slippa vinna dom Kom över paketen på SOP i Göteborg som syslar med "Skade Och Partireglering", typ postförsändelser som inte hittade sina adresater.

Deras slogan är rolig: "Skadeglädje åt folket"

Känner Mats som äger stället. Helt galen affär, det där...

Ursprungligen av David Molarin:

Känner Mats som äger stället. Helt galen affär, det där...

Du David, kan du inte be honom om att tipsa när dom får in prylar som vi macanvändare skulle behöva. Jag fick för några år sedan se ett bord som var lastat med böcker från Adobe och dom tog väl under hundralappen för böcker som ute i handeln annars skulle ha kostat bortåt 5-600 kronor. Classroom in a Book för Fotoshop och Indesign var det då bl.a. En gång hade dom en Sillicon Graphic dator modell "ingen vettig människas plånbok klarar den" som polisen kom och hämtade tillbaka, men efter några dygn så lämnade polisen tillbaka den till affären. Dom handlar alltså med beslagtaget gods samt feladresserat gods. Dom beskriver sin affärsidé med orden "Skade & Partiförsäljning AB. Arbetar med Försäkringsbolag, Speditörer samt Polisen och Posten. Vi säljer ut stödgods, hittegods, skadat och övertagligt gods till konsument. P.g.a. våra olika leverantörer är utbudet därför väldigt varierande över tiden."

Ursprungligen av Pommac:

Pubkvällar förekommer bara när det lokala hockeylaget spelar hemma. Att i den miljön presentera ett uppdaterat Macprogram vore som att förklara Einsteins relativitetsteori för deltagarna i Big Brother!

Hahaha! En underbar jämförelse!

Hmm...

Går inte alla in på 99mac varje dag? Flera gånger per dag?

Hursomhelst så tackar jag så hjärtligt! Jag ska ha det här i åtanke nästa gång jag får något över. Det kan bli en riktigt fin tradition det här.

• Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-02-08 09:12

Wow! Det var dagens överraskning! Hör av dig med ett PM!

• Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-02-09 18:52

Tja, vi lever uppebarligen i en udda tillvaro. Det kanske inte hör hit men jag har lyckats vända upp och ner på Arbetsmarknadsverket genom att genomföra ett "Kundrelatinsprojekt" och kräva att presentera det i Keynote! Det roliga är att jag inte gjort något förbjudet, alla är nöjda, alla är imponerade men man inte vet hur man ska hantera frågan... SÄPO? Staten står nu inför den delikata uppgiften att göra presentationen tillgänglig för alla medarbetare men vet inte hur – och jag har fullständigt glömt bort hur man konverterar tillQuckTime!?

Trevligt initiativ! Jag har dock min skiva redan

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-02-09 23:58

Jeg synes du skulle tenke på lille meg, og gi meg iLife paketet.
Jeg blev brutalt utslengt fra mitt jobb av försäkringskassan, Arbetsförmedlingen gir f, och a-kassan strular, så noen penger å kjøpe ny programvare til min elskede iBook finnes det ikke.

Och med nye iWeb, kan jeg tom gjøre en helt egen hjemmeside:)

Sorry for svorskan, men e man fra Norge, så e man....

• Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-02-10 09:00
Ursprungligen av smurf:

Jeg synes du skulle tenke på lille meg, og gi meg iLife paketet.
Jeg blev brutalt utslengt fra mitt jobb av försäkringskassan, Arbetsförmedlingen gir f, och a-kassan strular, så noen penger å kjøpe ny programvare til min elskede iBook finnes det ikke.

Och med nye iWeb, kan jeg tom gjøre en helt egen hjemmeside:)

Sorry for svorskan, men e man fra Norge, så e man....

Jag passar på att bli tydlig nu! Paketet är skickat och jag hoppas att "irrelogical" är i full färd med att producera hemsidor! En ljuspunkt finns ändå i din tillvaro "smurf" - du äger en iBook och du är en av oss!

Jo, jag kan säga att irrelogical är i full färd med både hemsidor, bildredigering och videoredigering!

1
Bevaka tråden