Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudkort till ibook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-02-07 15:06

Hejsan!

Jag är på väg att switcha över till en macintosh, förmodligen en ibook. Har dock tänkt att använda den till stereon och har därför ganska höga krav på ljudkvalitet. Mitt antagande är att ett externt ljudkort kan vara en bra investering om man har ovanstående krav.

Har hittat mitt drömljudkort, Terratec Aureon 7.1 FireWire.

http://sounden.terratec.net/#Aureon%207.1%20FireWire

Problemet är att det inte verkar stödja macintosh, någon som vet om man kan få det att fungera ändå? Eller har förslag på ljudkort med liknande uppbyggnad och funktioner?

mvh, Niclas

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-07 15:18

Verkar ju jättekonstigt med ett FW-ljudkort som inte stödde Mac OS X. Tror vi verkligen på det?

  • Oregistrerad
  • 2006-02-07 15:53

"System Requirements/Recommendation

* Windows XP with Service Pack 1
* One free IEEE-1394 (FireWire™/iLink™) port
* Intel Pentium III or AMD K6 III 600 or higher
* 256 MB system memory
* DirectX 8.1 compatible
* 32 MB 3D video card
* CD-ROM drive/DVD-ROM drive (for DVD playback)
* 100 MB free hard disk"

Enligt hemsidan, men jag vet inte vad jag ska tro.

Behöver du verkligen ett surroundljudkort om du ska koppla in datorn till stereon? Jag tycker att ljudet i iBooken är helt ok, även om det hade kunnat vara bättre såklart!

http://www.griffintechnology.com/products/firewave/ kan vara ett alternativ.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-07 16:38

"Behöver du verkligen ett surroundljudkort om du ska koppla in datorn till stereon? Jag tycker att ljudet i iBooken är helt ok, även om det hade kunnat vara bättre såklart!"

Mjaa, alltså jag tycker det är trevligt med en liten apparat som har riktiga rattar för nivåjustering för hörlurar och slutsteg/förstärkare. Dessutom har den en .1-utgång för eventuell subwoofer i framtiden.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-07 22:12

Det är nog inte så konstigt att det inte stöds av OS X. Terratec var inte för så länge sedan ett rent PC företag om jag inte missminner mig. Vidare har jag för mig att vissa av EGOs FW-kort bara är för PC.

1
Bevaka tråden