Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det börjar likna OS9.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2006-02-07 19:35

Jag har börjat få sådana här i papperskorgen efter omstart. Det kan ligga lite av varje i dem. Nu senast det här. Vad är det som händer?

Jag har också så + en segare mac efter att jag ominstallerat mitt tiger. Fick för mig att min dator blivit lite elak eftersom den kan ladda väldigt länge vissa gånger helt utan uppenbar orsak. Jag kan flytta ett litet lager i photoshop, i en annars väldigt stor fil, och datorn laddar i en minut för att sedan flyta på underbart i någon timme tills den återigen måse hämta andan.

Är det ett fel eller en feature?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-02-11 11:45
Ursprungligen av Shilian:

Jag har också så + en segare mac efter att jag ominstallerat mitt tiger. Fick för mig att min dator blivit lite elak eftersom den kan ladda väldigt länge vissa gånger helt utan uppenbar orsak. Jag kan flytta ett litet lager i photoshop, i en annars väldigt stor fil, och datorn laddar i en minut för att sedan flyta på underbart i någon timme tills den återigen måse hämta andan.

Är det ett fel eller en feature?

Det skulle kunna vara något problem med din hårddisk. Testa med en annan om du har möjlighet.

Kan vara ett Tigerproblem. Har du DiskWarrior så kör en genomgång av systemet med det.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2006-02-11 21:53

Tigerproblem...hmmm, Många problem blire...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-02-11 23:56

Det du beskriver som plötsliga stopp under någon minut har jag sett flera gånger och det är i många fall fel på hårddisken.

Senast redigerat 2006-02-20 16:10

Eller så är uptimen lång och macen har hunnit bygga stora swapfiler som datorn läser ifrån. Omstart löser problemet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-12 23:39

"Recovered Files" kom tillbaka i och med Mac OS X 10.4.2 (tror jag). Är inget fel utan en del av Mac OS X. Mac OS X tar bort saker som ligger i en tempmapp. Inget att oroa sig över alltså, inget är trasigt.

1
Bevaka tråden