Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säkerhetsbrister uppdagas i OS X!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2006-02-09 08:46

På senaste Schmoocon presenterade en säkerhetsexpert ett säkerhetshål i OS X.
Mer information kan läsas på securityfocus: http://www.securityfocus.com/news/11375

Mer information om andra sårbarheter i OS X kan hittas på http://nvd.nist.gov/
Kan vi ta detta för vad det är, att OS X inte är världens bästa operativ. *duckar*

/* fumidus */

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-09 11:20
Ursprungligen av fumidus:

Kan vi ta detta för vad det är, att OS X inte är världens bästa operativ. *duckar*

"Inte perfekt" är kanske vad du söker.
Vilket är världens bästa? Tjaaaa, då får du nog gå till någon stordator för ett par miljoner.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-02-09 11:59

Säkert finns det hål i OSX...men jag skulle inte bry mig så mycket om Robert Lemos. Han står på en lönelista som inte diggar Apple.

Men det är intressant att Apple saknar just den erfarenheten av "trial by fire" som artikelförfattaren kallar det. Det kan ge effekter längre fram. Då är vi inte så himla kaxiga längre.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-09 15:53

Klart det finns säkerhetsbrister, finns ju i Linux också. Ingenting är 100% vattentätt och såfort någonting uppdateras är risken relativt hög att det kommer nya säkerhetbrister samtidigt som andra täpps igen. Det intressanta är inte ifall det finns säkerhetbrister egenkligen utan hur lätta dom är att utnyttja och om dom utnyttjas.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-02-09 18:24

Finns väl säkerhetsbrister i alla operativ, så jag förstår inte varför alla hoppar jämfota och skriker högt att förtjusning varenda gång OS X visar sig ha en bugg?

Ursprungligen av bogg:

Finns väl säkerhetsbrister i alla operativ, så jag förstår inte varför alla hoppar jämfota och skriker högt att förtjusning varenda gång OS X visar sig ha en bugg?

För att det finns ett stort gäng dryga Macanvändare som gärna så fort tillfälle ges pekar och skrattar åt andra operativssystems brister och framhåller att Mac OS X minsann är helt hundra procent superdupersäkert?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-02-09 22:51
Ursprungligen av Hagelin:

För att det finns ett stort gäng dryga Macanvändare som gärna så fort tillfälle ges pekar och skrattar åt andra operativssystems brister och framhåller att Mac OS X minsann är helt hundra procent superdupersäkert?

Det stora gänget är bara hjärntvättade fånar, och det vet ju dom flesta ändå

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-02-09 18:33

Jag tar helt klart hellre ett säkerhetshål i OSX än ett i Windows.

1
Bevaka tråden