Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer ej in på wlan-nätverket

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-10 15:53

Jag har en iBook med helt uppdaterad programvara och försöker komma in på ett wlan med WEP 128 bitars kryptering. Routern är en D-link 714P och min MAC-adress är inlagd på routern.

De andra som kör PC och winXP kan utan problem komma in så snart de lagt in sin MAC-adress men det funkar bara inte på min mac. Jag hittar som sagt närverket och skriver in koden, därefter kommer jag ändå inte in!

Det finns ett oskyddat nätverk i närheten som jag blir inloggad på automatiskt och någon föreslog att jag skulle försöka inställa datorn till att inte leta automatiskt utan själv välja och då skulle det funkar. Men jag kan inte hitta var man gör en sådan inställning, någon som vet?

Finns det fler möjliga lösningar?

Tack för hjälpen!

Systeminställningar / Nätverk

Dubbelklicka på din aktiva konfiguration, välj fliken "Airport". Välj bort "Automatiskt" på Förvalt Nätverk.

Välj sedan fliken TCP/IP och se till att "Konfigurera IPv4" står på "Med DHCP" (jag gissar att det är den som gäller i detta fall)

Klicka sen på "Utför" längst ner till höger.

Lycka till!

1
Bevaka tråden