Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips: ICQ och iChat

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-02-12 18:53

Jag tänkte komma med ett litet programtips som jag har stor användning av. I min bekantskapskrets används inte AIM utan ICQ är det som dominerar. iChat har den lilla egenskapen att det skickar formaterade meddelanden över AIM, vilket ställer till problem då ett ICQ-konto används för att logga in. Detta har gjort att jag inte kunnat använda iChat, tills igår. Då hittade jag nämligen detta lilla fina program:

http://www.ksuther.com/chax/

Förutom att man kan ställa in en massa småsaker till iChats UI så rensar det bort formateringen i de utgående meddelandena. Så nu kan alla som vill använda ICQ i iChat göra det utan att gå vägen via Jabber. Det enda jag har märkt är att "avformateringen" inte fungerar då man använder alternativet "Svara automatiskt med mitt borta-meddelande", men detta är något jag aldrig har använt mig av annars.

Tänkte bara dela med mig av detta då, i alla fall jag, har sökt efter något liknande ända sedan jag skaffade min iMac i somras. Har sedan dess använt mig av både Adium och Proteus, men inte gillat något av dem lika mycket som iChat. Hur det fungerar med video- och röstsamtal med ICQ-konto kan jag inte svara på, då jag inte äger någon iSight.

Hoppas någon blir hjälpt av detta.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-02-12 20:17

SUVERÄNT! Ska genast prova!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-11 08:19

Fungerar det bra ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-11 12:23

..eller finns det någon annan plugin till iChat för att kunna kommunicera med icq ?

1
Bevaka tråden