Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med skivverktyg!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har försökt köra behörighetskontroll på min Mac G5, något man rekommenderas göra med jämna mellanrum. Jag kör OSX v.10.3.9. Efter att ha startat behörighetskontrollen så ser allt bra ut en stund sedan dyker en dialogruta upp som säger:
"Skivverktyg har tappat kontakten med skivhanteraren och kan inte fortsätta. Avsluta skivverktyg och start om det igen".
Det finns bara ett alternativ, knappen avsluta. Gör man det så kommer nästa dialog som säger:
"Åtgärder pågår fortfarande. Att avsluta mitt i åtgärder kan göra skivan oanvändbar. Är du säker på att du vill avsluta?"

Första gången valde jag "Avsluta inte" och hoppades att något skulle ske. Men icke. Jag väntade och väntade men inget hände. Därför tvångsavslutade jag skivverktyg, gjorde en omstart och provade samma process en gång till. Men resultatet blev det samma.

Någon som vet vad jag skall göra? Finns det några risker att strunta i behörighetskontrollen?

Hoppas det finns någon som kan/vill hjälpa mig.

Mvh / Roger

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-13 14:08

Tidigare tråd.

Mystiskt men du är inte ensam. Kolla tidigare tråd här.

TACK! det är tydligen en bugg i iTunes som ställer till det. Känner mig betydligt lugnare nu. Tycker bara det är oerhört märkligt att det inte dykt upp en buggfix till detta problem. Men allt krut läggs väl nu på Tiger.

Tack igen! / Roger

1
Bevaka tråden