Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgardera bara iPhoto till 06? Ej iLife 05!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Har funderat på att bara uppgradera iPhoto till 06 men ej övriga iLife program. Kan det bli några problem då med tex iDVD 05? har läst att iMovie 06 laggar!

Hans:confused:

Vad jag vet så ska det inte bli några problem, det är ju separata program. Dessutom så kan man i installeraren välja vilka program man vill uppgradera. Lagget beror ju på hur kraftfull dator du har.

Det verkar bra. Lagget jag skriver om är något jag läst, laggande ljud. tror ej att det har med prestanda att göra. Men jag kan se i iphoto forat att flera haft problem med uppdatering till iPhoto6! Map biblioteket! Vill inte gärna ha strul med alla dom korten!
Hans

det som jag reagerade på var att iPhoto bygger om hela biblioteket så det inte går att öppna med en äldre version av iPhoto, det är lite dumt tycker jag. ad händer om man mot förmodan skulle vilja gå tillbaka till den äldre versionen... hmmm... inte bra, som tur är har jag kvar 5:an i den andra datorn som jag har bilderna i.

Jag kan inte komma på någon anledning att gå tillbaka till 5:an, 6:an är bättre på alla sätt och vis. I alla fall vad jag har lyckats utröna. Min uppgradering gick helt utan problem. Sen så är iMovie 06 grymt krävande, speciellt om man ska använda de nya animerade temana. (och vem vill inte göra det? )

Hej. När du märker att iMovie är krävande, vad har du för processor och Ram?

1
Bevaka tråden