Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PPPoE och Airport

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • San Francisco
  • 2003-09-06 00:55

Har just köpt en NetGear WGR614 airport extreme basstation........nu kom jag just på att jag kör PPPoE och loggar in så...funkar det med airport?!

...har inte lyckats få igång något än.....någon som har en snabbguide som har samma grejs?

Men ah, främst, funkar det med PPPoE?

Ja! det fungerar både där AP delar ut svarta ipadresser så du kan skriva ut och lyssna på musik trådlöst eller en direkt IPadress till din dator. Det verkar dock som att om du skall låta någon komma åt din dator via internet så kan man inte ha trödlös skrivare och musik ... roddar just nu med det, fattar mindre och mindre >:

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-13 23:26

Vad är PPPoE för något?

Ursprungligen av Picasso:

Vad är PPPoE för något?

Ja, Du! vad jag har upplevt är att PPPoE är en sorts DHCP-tilldelning av IP adresser där utdelaren (i mitt fall Glocalnet) kräver att jag talar om vem jag är med passwd och login. Det verkar krångla till det onödigt mycket, så upplevelsen borde kunna översättas till "Piont to Point Protocol or ERROR"

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2006-02-14 00:05

heh skrev inlägget för tre år sen, rätt kul. Har tilldelat datorer tillåtelse genom att gå in i routern via safari.

Mitt primära problem nu och sen en tid tillbaka är att min Airport Express som bara är ställd att spela upp musik och skriva ut, och som är kopplad till Netgearen hackar i musiken extremt ofta.
Så dom två verkar inte synka smärtfritt, eller är Expressen så jäkla dålig att den hackar var femte låt?

1
Bevaka tråden