Hej allihop!,
Jag står inför en del besvärliga beslut den närmsta tiden. Det verkar som om min kära dual 1000 Quicksilvermac är död.Det kostar minst 6000 att byta processor eller moderkort, vilket det nu är. Jag har på känn att detta är nära maskinens andrahandsvärde.
Jag hade ursprungligen tänkt byta upp mig någon gång när Intelmacarna kommer och då skaffa någon av de maskiner som är vassast nu. Jag hoppas ju då på ett bra andrahandspris........och så händer detta, och tyvärr kan jag inte vara utan en bra mac särskilt länge.Jag är inte särskilt köpsugen, men problemet måste lösas
Det blir lite som en joker i leken att jag har en PC-laptop där jag kör Visual Studio ( jag pluggar programmering)
Jag har börjat spekulera över att sälja den begagnad och flytta programmeringen till en stationär Intelmac med en windowsinstallation på, kanske på en separat hårddisk, när dessa maskiner kommer ut på marknaden. Det låter ju helt groteskt absurt, eftersom man är van att tänka på mac och windows som två oförenliga världar, men om jag förstår alla rykten rätt kanske det kommer vara möjligt. Vad har Apple sagt om saken egentligen?
Jag tänker att OM det nu går att få några pengar för en IBM laptop som kostat 11000, efter ett års användning, kanske de pengarna kanbidra till en Intemac , när de kommer.........
Och då kanske jag tar skeden i vacker hand och reparerar dubbelproppen, för vad det kostar, istället för att uppgradera nu , i ett läge som verkar dåligt.
Vänliga Hälsningar
Fredrik