Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förhindra indexering på extern HD.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-01 14:04

Har köpt en extern HD till min iBook. Det är en iomega som ansluts via USB 2. Jag har formaterat den i fat32 för att kunna läsa den under både OS X och WinXP. Nu till min fråga: Jag vill inte att Spotlight ska indexera hårddisken, hur fixar jag det? Jag har testat att lägga till den i listan under Integritet i inställningarna men den läggs inte till i listan när jag väljer den. Det funkar inte heller att bara lägga till mappar från den på detta vis. Laddade hem Spotless efter sökning här på forumet men det programet hittar inte ens disken utan bara min interna disk. Vad göra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-02 11:27
Ursprungligen av Eddie G:

Laddade hem Spotless efter sökning här på forumet men det programet hittar inte ens disken utan bara min interna disk. Vad göra?

Vill inte låta bitter men läs gärna inlägget innan du svarar. Du kanske har någon idé om varför Spotless inte funkar för mig?

  • Oregistrerad
  • 2006-02-02 11:31

Hupp..lite brådis kanske, sorry

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-12 04:06

Ingen som har något förslag?

sudo mdutil -i off /Volumes/"disknamn"

Stänger av ev. indexering på disken.

//Patrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-15 16:25
Ursprungligen av jerneheim:

sudo mdutil -i off /Volumes/"disknamn"

Stänger av ev. indexering på disken.

//Patrik

Funkade inte Den sa att den slog av indexeringen men det gjorde den inte. Inte ens efter omstart.

Fungerar hos mig...;-)

//Patrik

1
Bevaka tråden