Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta Jam packs, hur?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Mittt Jam packs bibliotek växer och jag kommer inte att ha plats till det på min powerbook när jag får den så jag skulle vilja veta hur man smidigast flyttar hela biblioteket med loopar till min externa firewire hårddisk.
Jag har läst om garageband anywhere men flyttar man hela garagebandprogrammet då också? Det vill jag ju helst undvika, bara flytta jampacksen alltså.
Någon som har nåt tips om hur jag bör göra?
/UW

Det enklaste är att du placerar dina Jam-Packs där du vill ha dem. Öppna GarageBand (eller Logic) och ta fram loop-bläddraren. Gör en drag & drop på loopmappen från Finder till loop-bläddraren. Om du får frågan ifall looparna skall flyttas till biblioteket så svara du nej.

Ah, vad bra. Kan jag bara ta dem och dra över dem från där de är installerade nu och sedan radera dem från mappen på startdisken?
Och kanske en dum fråga, men jag har just switchat och är inte van vid var grejer installerar sig: Var finns de 4 jampacksen jag instalklerat just nu? Var har de installerat sig från början?
mvh/UW

Från början hamnar JamPacksen i följande mapp:

Hårddisken --> Bibliotek --> Audio --> Apple Loops

Det går alldeles utmärkt att dra över dem och sedan radera från startdisken.

Humm

Är jag bara trög eller vad:

Jag lägger alltså packet där jag vill ha det och "drag n drop" in till programet, och väljer "spra inte i bibiliotekt"

Om jag nu vill flytta de loppar som finns med från början? Gör jag på samma sätt då?
DVS:
Flyttar loopmappen från Hårddisken --> Bibliotek --> Audio --> Apple Loops till tex en extrn disk.
Sedan öppnar jag GB och "drag n drop" från det nya stället till loppmappen.

är det rätt?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-02-16 14:34

Kan man inte kopiera loop-mappen till extern HDD - slänga originalet - göra en genväg på lopp-mappen på externa HDD'n - lägga denna genväg till /Bibliotek/Audio/Apple Loops ? Genvägen döps till exakt vad originalet heter.

Detta förfarande har jag gjort med en del av mina mjukvarusamplers och deras enorma ljudbibliotek.

Har för mig att det inte fungerar med ett alias/genväg, men ska inte svära på det.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Har för mig att det inte fungerar med ett alias/genväg, men ska inte svära på det.

MAn kan alltid använda sig av en "symbolisk länk" istället för ett Alias.
Fungerar för mig i alla fall!

http://99mac.se/forum/showthread.php?t=41254&highlight=symbolic+link

1
Bevaka tråden