Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för att kolla uppdatering av hemsida

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Finns det nåt smart program som kan säga till mig när en viss hemsida uppdateras så man slipper sitta och klicka på uppdatera hela tiden?

  • Oregistrerad
  • 2006-02-16 20:05

har för mig att det finns flera. sök på versiontracker.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-02-16 22:21

Webstractor kollar updateringar av hemsidor

Ursprungligen av alexagu:

Hej!

Finns det nåt smart program som kan säga till mig när en viss hemsida uppdateras så man slipper sitta och klicka på uppdatera hela tiden?

Tjena! Äntligen att jag oockså kan tipsa någon - har redan fått så mycket hjälp (:p TACK) i forumet här.

Jo, Webstractor är ett kanonfint program som gör det du vill, och ganska mycket till. Jag ville också ha ett program som skulle kolla vissa hemsidor och ladda hem uppdaterade sidor automatiskt, eller i alla fall meddela mig på något sätt. Webstractor kan du ställa in som du vill. En bra option är att tanka hem en hemsida (webbläsare finns inbyggd - baseras på/lutar emot Safari och funkar felfritt.

Du laddar hem en sida _en_ gång och det räcker att du startar Webstractor så kollar det med en gång alla sidor som du har i din "Library" - och så får du en liten markeriing att sidan har ändrats sedan du öppnade programmet sist. På detta sätt kan du behålla det befintliga sidan men även ladda hem uppdateringen under ett annat namn. Kanonbra & smidigt för mig som gör en massa research på Internet.

Jag har tidigare gnällt här (när jag bytte från PC) om att jag inte hittar något program som liknade Content Saver som jag hade på min PC (www.macropool.com)

Yepps, nu har jag det, Webstractor hittar du här: http://www.softchaos.com/products/webstractor/overview/

Jag har fått köpa educational license, det räckte att jag bara namngav kursen jag går så jag sparade 25% - jag hamnade på USD 59. Det tycker jag Webstractor är värt, absolut. Kolla här: http://www.softchaos.com/purchase/education.html

1
Bevaka tråden