Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägga in Classic på X

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena, jag har problem att installera Classic på X, det följer ju med på X skivan (eller en av de skivorna) men jag får inte det att funka, fattar som inte den säger bara att jag inte har en classic map och att inte classic går att starta? Tips?

Åhå, jag har samma problem. Men då jag inte lyckades (efter en tråd här på 99) så gav jag upp, eftersom jag inte har något 'behov'.

Jag har en iBook (sent 2004) och på en av skivorna står det "Tilläggsprogram". På den skivan finns en installerare för tilläggsprogram. I mitt fall enbart Classic. Man kör installeraren och sedan är allt klart. Möjligen måste man i Systeminställningar > Classic välja systemmappen som datorn automatiskt söker efter.

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-16 23:42

Bra kan vara om man har en fungerande 9.2.2-systemmapp på nån burk som man kan slaska in på på OS X-burken. Det var ett tag sen jag höll på så eftersom jag skrotat OS 9, men så funkade det då i alla fall.

Ja det är ju som det som är problemet, har skivan, kan lägga in allt och få classic start iconen i systeminställningar men det går inte hitta en giltig systemmapp och går inte välja manuellt =(

• Medlem
  • Neverland
  • 2006-02-17 22:05

Chris, har du någon annan dator med OS X och Classic?

1
Bevaka tråden