Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Inbyggt i programmet finns en funktion att radera skickade brev automatiskt. Man kan max välja 1 mån vilket är för kort för mitt behov på jobbet. 3 månader vore mycket smartare. Många projekt lever längre än en månad men ytterst få längre än 3 månader.
Jag försökte skapa en regel för det här men går bet. Någon som kan komma med tips?
Den där preferenceinställningen är inte så skoj att mixtra med. Jag skulle kunna testa olika inställningar och läsa i preference-filen vad som händer, men ställer jag ner den till 1 dag så ryker de skickade mail jag vill bevara...
Den del du visar på här ovan säger förresten inget om skickade brev. Det går inte att utläsa om det är inkommande eller utgående meddelanden som raderas.
Jag kom på att det finns ett program som heter Property List Editor. Det följer med Developer-verktygen. Med detta program kan man enkelt ändra inställningarna med ett GUI (se stora bilden).
Det finns dock ett rätt stort problem. Nästa gång man går in i Mails inställningar och ändrar något så ändras även den här inställningen. Mails inställningar förstår inte vad 60 dagar i mitt exempel betyder så den väljer inställningen "aldrig" istället (lilla bilden). När man sparar inställningarna så aktiveras detta. Går man ur utan att spara så behålls ändringen i plist-filen.
Idag var det lite lättare med regler. Vet inte varför det var så svårt igår men nu har jag en regel som säger så här. Papperskorgen töms när Mail avslutas.