Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skriva ut på CD-R

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-19 13:21

Hallå.
Jag har en Epson Stylus 2100 A3 skrivare som det går att skriva ut direkt på CD-R skivor med. Tyvärr är det mjukvara Epson skickar med mer eller mindre helt oanvändbar, den tar 90% av min dators kraft och det är badboll hela tiden?!?! Så har någon några tips om andra program som gör detta bra? när man försöker skriva ut genom findern så kan man välja CD-R men man kan inte styra utskriften så att den hamnar rätt, och Adobe CS stöder väl inte utskrift på CD-R, eller..

// Fred

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2006-02-19 13:42

Jag har för mig att det följer med något program för detta när man köper Roxio Toast.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-19 13:57

Funkar det även för direktutskrift på en CD-R skiva? är det inte bara för ettiketter?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-19 14:03

Det verkar som att Epson CD printer och Suitecase Fusion buggar ihop..
När man har Epson CD printer igång så går Suitecase upp på +-90% i aktivitetekontrollen, och när jag stänger Suitecase så tar CD printer dessa 90% istället..

Epson programerare håller som vanligt sämsta klass, när ska dom sluta röka crack på arbetstid!?

Är din Espon-mjukvara uppdaterad Fredric?

Den mjukvara som skickas med på CD kan vara väldigt gammal ibland. De har inte bränt och packat skivorna förra veckan typ... Ge dig ut på Epsons supportsidor och tanka hem senaste versionen av mjukvaran. Ha detta som en generell regel för mjukvara som är bifogad hårdvara.

• Medlem
  • Knivsta
  • 2006-02-19 17:50

Jag hade stora problem med min Cd-printning. Efter att ha ringt support (det går inte att klicka sig fram) så fick jag en adress i ryssland?? där jag kunde hämta hem en fungerande drivrutin. Tyvärr har jag raderat adressen så det är bara att ringa support.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-19 19:53

Vad är Epsons problem?? Vilka är det som styr det sk företaget?? är det Samhall som har hand om deras mjukvaror?? Okej, dom gör bra hårdvaror men har en äckligt svag etta i hur dom sköter sina mjukvaror, uppdateringar mm, kan knappt inte förstå att det är ifrån samma företag.. Pinsamt!! Att man tex måste kunna ryska för att kunna uppdatera sin mjukvara är väl bara ytterligare ett exempel på att man inte ska köpa deras grejer.. Har tröttnat på att man inte kan uppdatera sitt OS om man fortfarande vill använda sina Epson prylar..

Ska nog elda upp min skrivare i kväll!!

**

• Oregistrerad
  • 2006-02-20 22:10

Inte så brottom med tändstickorna innan du kollat denna sida:D

Ialla fall ett program funkar för mac, de andra vet jag inte

http://www.epson.com/cgi-bin/Store/CDLanding.jsp?BV_UseBVCookie=yes

• Oregistrerad
  • 2006-02-21 17:14

prova Epson Australien

dom brukar vara på hugget när det gäller Macversioner av mjukvaran. Min CD-print som jag tankade hem därifrån funkar utmärkt (i Tiger)
/N

1
Bevaka tråden