Jehepp... köpte idag en 3Com OfficeConnect 11/54Mbps 802.11b/g Router som jag kopplade in till mitt adsl-modem. Allt gick perfekt. Kom ut på nätet på en kic... klick, men så tänkte jag att man ju ska ha ett WEP-lösen så man går hyfsat säker. Gick in i webgränssnittet & valde ett lösennord (ascii) och klickade okej. Uppkopplingen till routern gick ner (som den ju förväntades göra), och när jag sedan valde mitt egna nätverksnamn i dropplisten ville min Powerbook ha lösenord. Jag knappade in det lösen jag nyss bestämt, men si.. då tjöt maskinen att det minsann var fel lösen. Provade tio gånger innan jag gav upp. Letade i manualen efter hur man resettar routern till fabriksinställningarna, men hittade nada.
Nu har jag provat att rycka ur strömsladden och vänta i allt från 10 sekunder till fem minuter, men så snart jag kopplar in routern igen så dyker mitt nätverksnamn upp och där var det ju tvärstopp att komma in.
Hur i h-e kan jag resetta hårdvaran? Manualen (det sladdriga a4-arket) säger ingenting. Jga kommer heller inte in på webadminsidan för att greja.
Hjälp!