Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätverksdisk mellan Mac och PC?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett problem...

Har en nätverksdisk som är bakom en D-link, vill kunna dela med mig dokumenten på den till en PC... (själv kör jag Mac)
Tanken är att man ska kunna öppna dokumentet som ligger på disken från en Windowsmaskin som är utanför mitt lokala nätverk utan att behöva ladda ner det till datorn, har prövat detta med en annan Mac utan problem. På Macen använder jag smb://mitt.ip.nummer, då får jag ju upp disken som ett vanligt finderfönster. Man kan öppna, editera och spara dokument, inga problem.

Min fråga är, hur gör jag på en Windowsmaskin?:confused:

Har kanske rört till det lite i frågeställningen... hoppas ni förstår vad mitt problem är...:(

Om jag har förstått det hela rätt så vill du ansluta din windowsburk till nätverksdisken och jag antar att du har Win XP.

Då är det bara att högerklicka på Mina nätverksplatser på skrivbordet (eller i utforskaren) och välja Anslut Nätverksenhet. Sen anger du sökvägen till disken \\ditt.ip.nummer\mapp Är inte helt hundra på om du måste ange mappen utan kan ansluta direkt till disken men det kan du ju prova dig fram till.

//Olof

ok, tackar... ska testa detta tipset...

1
Bevaka tråden