Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

all musik på extern HD?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-25 14:50

Hej, för att klargöra har jag redan gått igenom trådar på forumet, ex http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=92634
utan att riktigt få min fråga besvarad.

Jag har precis köpt en imac intel och en extern HD. jag har kopierat massa med cd-skivor med filer till min externa Hd och sen dragit in dem i itunes för att lyssna och ladda över till ipoden. Grejen är att det nu skapats ett itunes bibliotek på datorns HD -> musik -> iTunes osv. Där alla artister finns ordnade som mappar och låtarna tillhörande artisterna finns inuti mapparna. Detta tar upp onödig plats, då jag endast vill ha musiken på den externa HDn och att iTunes bibliotek inte finns på datorn egna Hd utan endast kopplas till den externa HDn. Hur gör jag? Mvh

• Medlem
  • 2006-02-25 15:06

I Inställningar/Avancerat väljer du var du vill läsa musiken ifrån.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-26 16:24

är det på avancerat -> avauktorisera datorn? eller vad betyder den funktionen? jag kan nämligen inte hitta något som direkt verkar lösa mitt problem. mvh

• Medlem
  • 2006-02-26 17:19

eh, nej det är "iTunes Music-mappens plats" och "Ändra" om man vill ändra plats.

Alltså, det står var den är nu i fönstretr. Om man vill byta plats eller peka om var den ska leta klickar man på ändra.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-01 12:49

ok, då försöker jag så. tack!

1
Bevaka tråden