Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Endast grått äpple HJÄLP!!!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-02-27 19:16

Har uppstått ett problem med min Imac globe 700mhz. Hade Tiger installerat på burken, sedan kom programmuppdateringen fram med flera nya uppdateringar som itunesphone nånting och en os x uppdatering.
Kollade inte så noga vilken uppdatering det va men jag installerade allt, när den sendan e klar ser jag att osx uppdateringenn har en röd cirkel med ett utropstecken istället för den gröna OK bilden. Den säger sedan att det va nått fel på paketet och att den la den i papperskorgen, sedan va jag tvungen att omstarta för dom andra uppdateringarna. Startar om och då kommer jag inte längre än till den gråa apple bilden.
Testade skivverktyg - undersöka/reparera men då får den felmeddelande om att nyckel är fel.
Testade att installera om tiger men då finns inte ens min HD att installera på.
Testade sen med os x 10.0 och fick samma problem

Snälla e det kanske nån som vet hur man fixar detta!

Låter som att filsystemet är rejält korrupt. Möjligen att DiskWarrior kan fixa det, men om det är ett fysiskt fel finns det inte så mycket att göra. Ibland kan det hjälpa att alternera mellan DW och Skivverktyg eftersom den ena brukar kunna hitta/fixa fel den andra inte klarar och vice versa.

Men som sagt kan det vara hårdvarufel och då hjälper inte så mycket annat än att köra en rå kloning från den defekta disken till en ny för att sedan köra skivverktyg på den nya disken och rädda det som räddas kan. Eller så skiter du i det och återställer från senaste backupen i stället, det är det minst bökiga alternativet.

Har du provat att starta i "säkert läge" med shifttangenten nedtryckt vid uppstart?

  • Medlem
  • 2006-03-02 16:40

Japp, ska försöka få tag på Diskwarrior och se om det hjälper.
Har prövat att starta i säkert läge och det händer ingenting.
Största problemet e väl kanske att jag inte har nån backup, FAAN, men hur går man tillväga om jag vill rädda filer från hd,n. Hade tänkt att låna polarens ibook och se om jag kan föra över emellan dom kanske, men e inte riktigt säker på hur det ska gå till.
Några tips kanske!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-02 16:55

Target mode kan du köra med. En FW-sladd mellan Macarna, sen startar du din med T intryckt, då ska den mounta på den andra burkens desktop och du kan plocka det du vill från den.

1
Bevaka tråden