- anjuna_beats
- Medlem ●
- Malmö
- 2006-03-01 12:50
Hejsan!!
Jag är en rätt ny och inte direkt aktiv medlem här, men tänkte bli
Jag vet att jag bör använda sök funktionen men jag vet inte riktigt hur jag ska söka detta här jag vill fråga om.
Nu är det såhär att jag är en gammal trogen PC användare (Gammal och gammal jag är bara 20 år gammal) Och jag funderar på byta upp eller ner ja hur det nu blir (därför jag frågar er här) till en Mac Mini.
Så jag tänkte ge er utmaningen att ge mig lite svar på hurudvida jag ska göra eller ej.
Ska jag behålla min PC och lida med dess brister eller ska jag satsa på att helt å håller ersätta den med en ny Mac Mini med Intel?
Jag är oehört trött på Virus Updateringar, Windows Update, Diskrensningar, Degragmenteringar, Formateringar, Spyware, och alla dessa jobba "Denna produkt är ej kompatipabel med Win Xp" bla bla bla...... alla jäkla varnings meddelanden som kommer upp bara man stoppar in sin jäkla Digitalkamera i datorn.
Så nu tänkte jag ha lite tips från er:
Jag har idag en P4 2.8 Ghz, 512 MB ram minne och 128 MB ATi grafikkort, 120 GB HD
För att göra min behov lite mer tydliga så är de följande:
1. Jag har en dator för att kolla min mejl, surfa och chatta på msn.
2. Ladda ner lite musik och filmer (lagligt dock ) "Säger vi"
3. Ordbehandling.
4. Spela upp musik med iTunes, titta på någon enstaka film då och då man har laddat ner.
5. Koppla in sin iPod (Vilket inte bör ta något minne, för det gör det på en PC tydligen)
6. Eventuellt börja använda de flesta funktioner i iLife 06 såsom iPhoto och videoredigering och dylikt
Min hårddisk är typ fylld till 40% (Ingen stor användare av DC++ precis)
Jag spelar som sagt aldrig, vill bara ha en bra maskin och surfa på som inte går för jäkla söligt.
Nu vill jag veta om det är värt att byta till en Mac Mini från min nuvarande dator?
GIvetvis ska jag behålla min P4:a men det blir syrran eller nån av syskonen som lär ta den.
Men jag är så himla sugen på Apples Macar nu pga dess design, deras operativsystem verkar vara helt underbart, tanken på att man slipper allt vad Spyware och virus heter och att Mac Minin är så liten och snygg plus att den kommunicerar med ens iPod bättre än en PC gör.
Så innan jag beställer vill jag veta för och nackdelar med att byta från PC till MAC (Har dock bara hört positivt reaktioner från de som har bytat till MAC) Men då är det också frågan om vilken Mac man använder.
Har länge funderat på en iBook men nu när Mac Minin har släppts är den ett mer självklart val för en betydligt mindre peng
Har redan en mycket bra 17" TFT från Samsung, tgb och mus så jag behöver ju inte köpa till sådant.
Vad är JAG i behov av om jag skulle köpa en MAC? 1.5 Ghz? Eller den andra på 1.67 eller vad den nu låg på?
512 mb ram ? Eller 1 Gb ram?
60 GB räcker dock för mig (Har en extern på 160 GB för övrigt i hemmet)
Alla svar uppskattas!!!
Med Vänlig Hälsning
Nicolai