Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Publicering utan .Mac

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet mycket väl att .Mac är det mest effektiva sättet att publicera sin sida på om man arbetar med iWeb men jag har inte valt att investera i det så jag undrar helt sonika vilket som är det snabbaste sättet att publicera på om man inte har .Mac?

Är det att (som jag gör nu) spara sidan till en folder på datorn och sedan ladda upp den med Transmit? eller finns det bättre varianter?

mac.se kommer i framtiden att erbjuda sina kunder att ansluta via AFP till sitt konto på internet. (Dvs, du har hela tiden din mapp på internet i Finder.) Så när du arbetar i iWeb och sparar så väljer du bara att spara i din mac.se mapp på internet och då slipper du att först spara på datorn och sedan använda FTP. Tror även det kommer att vara möjligt att ha en domän knutet till sitt mac.se abonnemang. Kanske någon mer insatt kan svara.

• Medlem
  • Stigtomta
  • 2006-08-13 12:48

Ok, det är en gammal tråd...

Men det här är jag jätteintresserad av. Slippa ftp-programmet vore skönt. Är det någon som vet om det här funkar nu med .mac kontot?

1
Bevaka tråden