Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mindre problem med nya MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-02-23 17:23

Läste följande på förstasidan av 99Mac, alltså en notis.

När man köper revision A av en helt ny modellserie får man räkna med att det kan finnas små detaljer som kanske inte fungerar helt hundra. TUAW har konstaterat två mindre problem med nya MacBook Pro. Det ena är att skärmen är märkbart ljusare i underkanten, det andra är ett högfrekvent ljud från bakdelen av datorn.

Är detta någonting man behöver oroa sig för tro? Jag har beställt min dator. Om detta nu är ett problem Apple möjligtvis har, tror ni att man kommer att kunna få detta utbytt? - Tråkigt om detta är någonting allvarligt, eller någonting som verkligen inte ser bra ut.

Mer finns att läsa på: http://www.tuaw.com/2006/02/22/macbook-pro-inconsistent-backlight-hissing-lcd/

  • Medlem
  • Söderköping
  • 2006-02-23 17:32

Efter att ha läst kommentarerna där verkar det inte så allvarligt, klart man kommer höra små ljud från en datorn om man sätter örat intill, det begriper väl vem som hellst. Så länge det inte hörs om man inte anstränger sig så är det inget att oroa sig för.

Angående den ljusa raden längst nere på lcd:n så är det ett vanligt fenomen på bärbara datorer, inget man märker av dock om man inte sitter i ett mörkt rum och har en enfärgad bakgrund.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-23 17:41

Jag tror mest att vi Mac-användare är lite petigare med våra datorer än vad de flesta andra är. Vi klagar nog gärna på småsaker och hittar säkert brister som ingen PC-svensson ens skulle komma på tanken att leta efter. Men så är det väl av just den anledningen vi är Mac-användare och inget annat.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-24 00:33
Ursprungligen av Ktulu:

Jag tror mest att vi Mac-användare är lite petigare med våra datorer än vad de flesta andra är.

Det tror inte jag. Få företag har samma skara köpare som följer dom i vått och tort.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-02-23 17:50

Antar att det är som "ookk" säger, att självklart kommer alltid en dator låta. Vi får väl helt enkelt se, om detta problem med skärmen verkligen irriterar, kommer jag verkligen att kontakta Apple. Som du också nämnde "Ktulu" så är väl detta säkert ett problem med bärbara datorer. Tråkigt att detta framkommer nu, och inte på gamla modeller som Powerbook och Ibook, usch vad tråkigt!

Skulle säga att macanvändare är *mindre* känsliga än andra, min erfarenhet är att de ofta är förvånansvärt förlåtande mot fel och brister i Apple-produkter.

1
Bevaka tråden