Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Sedan rekommenderar jag en kurs i Mac OS X Server, jag har gått både den för 10.3 och 10.4 samt en som bara tog upp Directory Services (tror inte denna finns längre) och dom är väl värda sina pengar. Dom är inte som dom Microsoft-kurserna jag gått, det är som att jämföra lågstadiet med högskolan
tack . tror det blir en del läsning för mig ... xserve och osx server är grymt mycket mer avancerad och har mer funktioner än jag kunde tänka mig ... vilket är bra .. men detta kommer ta en tid att få ordning på ....
tror dock inte det blir några kurser men MASSOR av läsning .... verkar ju vara ganska enkelt att få igång fil delningen dock men xserven har ju så mkt mer .... .. nä bara att sätta i gång skrivar och printa .... .. tack för länken ..
vi kommer använda servern till mkt .. bla kommer vi köra hårt på den delen som gör att användare kan logga in på sin användare oavset vilken dator dom sitter på och vilken typ av dator det är .. eftersom vi har en blandad miljö här på firman ... (reklambyrå)
sedan kommer vi köra intranet på den, Filemaker, FTP och som epost server ( ca 20 konton) med IMAP eftersom många vill kunna kolla sin mail hemifrån ...