Hej Ola,
jag har testat det där med "UTF-8" men i mail står det alltid "automatiskt" i menyn för textkodning så man får aldrig något kvitto på om man åstadkommit något i terminalen.
Jag har gått över till alternativen "ren text" och "använd samma format som i originalbrevet" i de vanliga preferenserna men har ingen aning om det hjälper.
Det är så himla superdumt problem att jag t o m övervägt att börja maila i windows istället. Omvärldens förståelse/tolerens för att man skickar jätteskumma mail är minimal. Det gör ju bara att man verkar vara en person som satt foten i pottan. Fattar inte varför Apple messat up big time med detta. Och nu är det över ett halvår jag har haft denna situation. Har hela tiden hoppats att det ska komma någon patch. Och det går ju inte att installera om mailprogrammet på något enkelt sätt. Snart byter jag till windows... (för att maila)
Det har ju funkat hur bra som helst tidigare i OS X. Varför har Apple plötsligt kraschlandat med detta? Det är en gigantiskt stor fråga för mig och mitt företag som är helt i mac-miljö. Hittills har det bara varit en fördel att köra mac. Men detta är totalt knäckande. Man ger ett sunkigt intryck i all extern korrespondens.
Att man överhuvudtaget ska behöva lägga tid på det här gör ju att hela mac-charmen försvinner. Ledordet för mac är ju "att det bara funkar"