Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vektorisera en mov/mpeg for bruk i flash

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, skulle vilja banta en swiff(flash fil) som jag jobbar med, den innehåller en 9 sek lång filmsekvens, Sorensson kompressorn jobbar bra men jag vill åstadkomma en mer ritad-vektor look...

Hur går jag vidare, någon som har några trevliga tips, lösningar - program - tekniker som jag missat?

Jag har pejl på vanlig trace - flash - kalkera i Illustrator, men inte ska jag väl behöva frame by frame exportera filmen från FCP eller

Tacksam för svar

Från en som inget vet - går det att vektorisera film/bilder? I så fall: Tüfft!

Exportera filmsekvensen från valfritt "film-redigerings-hanteringsprogram" till frames, vektorisera dessa med Direktkalkering/Live Trace i Illustrator CS2, animera dessa "illustrationer" som en sekvens and you're done... kort beskrivet...

Du kan vektorisera flera bilder genom att använda ett av dom automatiserings script som följer med Creative Suite 2 och som hittas i verktygsmenyn i Bridge.

Utförligare tutorial (iofs anpassad för After Effects 7) hittar du på Creative Cow. Två Podcast avsnitt som behandlar ämnet. "Converting Video to Cartoon". Ett tredje är på väg, men i det så handlar det om att sätta ihop det i AE7, så du kanske inte behöver vänta på det...

http://www.creativecow.net/aepodcast/

Japp, så var saken biff!

Trevligt - Tack - Skitbra 2 podcasts som surrar i mina lurar... Jippie jag är en kreativ kossa...

Mattias - tack !

1
Bevaka tråden