Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Pop-up" i GoLive?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-06-29 15:06

Just nu sitter jag och jobbar med en hemsida i GoLive. Dock har jag stött på ett litet problem. Jag ska skapa ett bildarkiv med projekt och vill att det ska fungera på följande vis: När man klickar på en bild ska denna öppnas i större format i ett nytt fönster. Det skulle även vara bra om jag kunde skapa "färdiga" HTML dokument i exempelvis Photoshop och sedan öppna dessa i ett nytt fönster genom en länk.

Tyvärr har jag inte haft någon lycka med den inbyggda hjälpen eftersom jag inte vet exakt vad jag letar efter, GoLive verkar nämligen tycka att pop-up är något helt annat. Det kanske ska tilläggas att jag har relativt dålig kunskap vad det gäller HTML kodning, all annan programering också för den delen. Jag har överhuvudtaget ganska dålig erfarenhet vad det gäller den tekniska delen vid skapande av hemsidor.

Tacksam för svar.

Gör en vanlig länk av den lilla bilden.
Sätt länken till #
Öppna "Rollovers and Actions" i menyn Window.
Använd inte något med "pop-up", jag, och många andra, har blockerat denna funktin för att slippa skitreklam.

• Oregistrerad
  • 2005-06-29 16:14

Tack så mycket, det där fungerade ypperligt! Har dock en liten fråga till. Finns det något sätt att få bort vertygsmenyn i det nya fönstret, alltså sådant man annars åstakommer med java script?

Edit: Ber om ursäkt, såg att det fanns "bockrutor" som tog hand om detta.

• Medlem
  • Nyköping
  • 2006-03-17 18:21

Storlek på nytt fönster i GoLive CS

Hej!

Jag kör Golive CS.

Om jag på min hemsida vill klicka på en intern länk på sidan som skall öppna sig i ett nytt webbläsarfönster som jag själv vill bestämma storleken på, hur gör jag då?

Dvs jag vill t ex att detta nya fönster ska öppna sig i bara en fjärdedels storlek mot standardfönstret, typ storlek av ett normalstort pop-up-fönster.

1
Bevaka tråden