Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Entourage -> Exchange: Var ställer man in hur ofta programmet kör send and receive?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-21 16:07

Subject says it all...

Det lustiga är att vi har olika default-tinställningar på alla våra maskiner, vissa 10 minuter och andra 1 minut. Vi skulle vilja ha 1 minut på alla, ännu hellre 10 sekunder.

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-03-21 16:16

Vertyg -> Scheman -> "Skicka och ta emot alla"

Den minsta tiden är 1 minut

Det verkar nästan som dessa inställningar inte spelar någon roll när man kör exchange. Jag får mina mail direkt när de kommer till mailservern.

• Oregistrerad
  • 2006-03-21 21:28
Ursprungligen av molia:

Vertyg -> Scheman -> "Skicka och ta emot alla"

Perfekt, molia - många tack!

(Som vanligt hade Microsoft lagt alla inställningar på samma ställe helt logiskt... )

Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Det verkar nästan som dessa inställningar inte spelar någon roll när man kör exchange. Jag får mina mail direkt när de kommer till mailservern.

Stämmer absolut inte för oss och på någon maskin, men jag skulle önska att man fick mailen direkt. Om du någonsin skulle lista ut hur det går till att du får mailen direkt är vi mycket intresserade av denna lösning, tack.

Jag har inte ställt in något extra i Entourage. Kan det ha med servern att göra. Vi har Exchange 2003. Om jag testar vår mail genom att skicka från min mac.se webmail så tar det max 5-10 sekunder innan jag har mailet via Exchange till min Entourage.

1
Bevaka tråden