Hej!
Sedan en rätt lång tid tillbaka (kanske ända tillbaka till jag uppgraderade till Tiger, minns inte riktigt) har jag tyckt att Mail har fungerat rätt kackigt med mitt .mac-konto. Jag synkar mejlen med IMAP mellan mina datorer hemma och på jobbet på det "vanliga" sättet, och upplever stora problem när det gäller att skicka mejl med bilagor.
Ett exempel: I går kväll sände jag ett mejl med två bilagor på sammanlagt cirka en mb. Från att jag trycker på sänd, så tar det tio minuter innan mejlet går iväg. När jag kollar i aktivitetsvisaren vad det är programmet håller på med egentligen, så verkar det vara så att det är kopieringen av bilagorna mellan olika korgar som tar tid (utkast, utkorg, skickat), men jag ser inget riktigt mönster i det. Det är inget fel på min uppkoppling, när jag skickar samma mejl med bilagorna via jobbkontot här hemifrån susar det iväg på ett par sekunder.
Dessutom så dyker ofta redan skickade mejl efter ett tag upp igen i utkast-korgen, trots att de gått iväg. Så är till exempel fallet med mejlet jag skrev om ovan.
Har någon haft liknande problem och sitter på en lösning möjligen?