Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Det tycker inte jag. En PC är ju rund och ful med miljoner klistermärken. PBn på bilden är ju forfarande stilren. En mattsvart PowerBook hade nog gjort sig bra, men silver är nog ändå snäppet bättre.
Kanske på den bilden men vilken PC har du sett i svarteloxerad aluminum? Jag skulle iaf tycka det var hur snyggt som helst. Blanksvart som på de nya ipod:arna tycker jag går fetbort, bl.a. för att de ser skabbiga ut så fort man petar på dem (fingeravtryck etc).
Inte ska du behöva be om ursäkt för dina PS-kunskaper. Riktigt snyggt. Men personligen så föredrar jag aluminum, men större utbud skulle verkligen inte skada för Apple.
Ledsen men den färgen gick inte alls hem hos mig. Jag tycker PBen känns väldigt anonym i den. Designen hos PB är väldigt sparsmakad men ändå karaktäristik men i matt svart blir den bara "som alla andra", som Standout sa. Snäppet snyggare än de flesta pc kanske men ändå.
Vitt eller silvrigt tangentbord hade kanske varit snyggt. Kan tyvärr inte fixa det i PS på ett snyggt sätt. Så här ser det ut när colorwarepc gör det. Jag gillar dock inte den glansiga ytan, varken snyggt eller praktiskt.
Jag markerade bara konturerna på datorn med polygonlasso i PhotoShop (tog bort skärmytan från markeringen) och fyllde med svart i ett nytt lager. Det lagret fick Overlay som blandningsläge och med hög genomskinlighet. Sen la jag på ett lager till med ännu lägre genomskinlighet som fick Soft Light som blandningsläge (för att svärta ner vissa vinklar lite extra). Sen lite småpill vid usb/fw/etc-uttag. Inget avancerat med andra ord.
Jag markerade bara konturerna på datorn med polygonlasso i PhotoShop (tog bort skärmytan från markeringen) och fyllde med svart i ett nytt lager. Det lagret fick Overlay som blandningsläge och med hög genomskinlighet. Sen la jag på ett lager till med ännu lägre genomskinlighet som fick Soft Light som blandningsläge (för att svärta ner vissa vinklar lite extra). Sen lite småpill vid usb/fw/etc-uttag. Inget avancerat med andra ord.
tack för svaret. Jag tyckte du gjorde det riktigt bra iaf.
Nej, helsvart ska det vara om det ska vara. Det är ju just färgkontraster och sånt som de slänger in i sunkiga PC-laptops för att det ska se häftigt ut. Det som är så bra med Apples design är att de fattat att "less is more" helt enkelt, och låter bli sånt.
Tycker att Apple gjort helt fel när man valde att skärmens yta fick bli högblank - det är OK om man inte sitter direkt vid ett fönster eller inte har alla lampor påslagna i taket, reflexerna kommer att bli irriterande och störa den goda OSX-upplevelsen. Kan bara undra varför man valde högblankt, är sådana lättare att hålla rena utan att skada själva skärmytan?
De valde det nog för att det visar rejält mycket bättre färger och svärta. "Problemet" med högglansiga displayer är oftast något man bara upplever när man tittar på en bärbar i en butik, med massiva spotlights påslagna (ljus säljer). I hemmet brukar jag inte kräma på med starka lampor i taket specielt ofta...