Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästan alla mail försvann vid importen till Mail

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver verkligen hjälp!
Jag hade över 2000 mail och Macs mail.app 2.0 importerar bara 335mail, vad händer?
Jag har switchat från PC till mac och har använt Thunderbird tidigare. Har ett stort mailbibliotek med säkert 2000 epostmeddelande (101megabyte).
Jag har gjort som det står på osxhints.com;
Kopierat hela mappen till macdatorn
gjort en kopia av det jag vill importera och lagt till ändelsen .mbox
Importera brevlådan och välja "annan" och väljer sedan filen som ska importera.
Allt verka fungera perfekt förutom att det går lite väl snabbt för att vara 2000 mail
Sen efteråt finns bara 335 mail i den importerade mappen.

Snälla hjälp! Jag vill inte starta pc:n mer nu!

/Walle

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-29 09:24

Ingen aning, men har läst om följande som tydligen funkar galant:

1. Man skaffar ett IMAP-konto nånstans. Har man över 100Mb, så får man nog pröjsa nån hundring för en månad.

2. Man konfigurerar IMAP-kontot med mappar, osv och laddar upp alla mail man har till mailservern.

3. Så startar man sin andra dator eller andra mailklient dit man vill ha skiten, kopplar upp sig till IMAP-kontot och tankar ned mailen.

Piffigt och enkelt för brajta grabbar med GO!

Jovisst, jag har ju en IMAP på mitt webbhotell, men om man nu vill emigrera all sin epost till mail så att man kan ha tillgång till meddelanden även offline, ska man då skicak över det till imappen och sedan dra ner det till mail.app 2.0 då eller?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-29 23:02
Ursprungligen av wallraff:

Jovisst, jag har ju en IMAP på mitt webbhotell, men om man nu vill emigrera all sin epost till mail så att man kan ha tillgång till meddelanden även offline, ska man då skicak över det till imappen och sedan dra ner det till mail.app 2.0 då eller?

Jo. Är det tänkt....

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-29 09:48

Jag ver med och gjorde en liknande operation nyligen. Första gången gick det inte. Men andra. Det blev lite knas med specaltecken, men det funkade och det tog kanske en timme, trots snabba burkar och FW.

Är du helt säker på att all e-post verkligen finns i mappen? Om du använder IMAP kan det ju vara så att viss e-post finns kvar på servern.

1
Bevaka tråden