Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail har lagt av?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-03-30 07:28

Att tillägga är att jag har 180 GB ledigt....
Någon mer som har varit med om det här?
Jag har rensat cacheminnet med hjälp av Onyx, men det hjälpte inte....

Är du säker på att det inte är din kvot på mailservern som är uppfylld?

• Oregistrerad
  • 2006-03-30 08:19

Tänkte precis föreslå det. Har du kollat att du tar bort kopior när du hämtar dem från servern? Finns annars under inställningar.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2006-03-30 08:23

Ja, men det är inte så lätt att komma in i inställningar när programmet inte startar....

I morse startade programmet och jag kunde ta emot mina mail, sen var jag tvungen att starta om datorn och nu så startar inte programmet alls....
Det står ju hemmappen....hem-mappen har väl inte så mycket med mailservern att göra?
Och jag har ställt in sedan innan att mina meddelanden ska raderas från servern.
Jag kommer in i mailen via webmail utan problem. Så jag är 99% säker på att det inte är i servern felet ligger.....

Det kan ju vara hemmappen på mailservern (alltså alla dina mappar, inkorg, osv...).

Har du prövat att radera meddelandena via webbmailen? Du kan ju alltid försöka ansluta via någon annan dator.

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-30 10:20

Jag har gått igenom hele alltet. Jag byggde sedan om tangentbordet och en himla massa mail försvann. Det hade ju varit bra om meddelandet hade inkluderat vilken "hemmapp" det rör sig om? Jag fick efter allt problem upp en ruta som sa åt mig att installera om Mail.

Byggde om tangentbordet?

Hmm, funkar det ordentligt efter ominstallationen?

• Medlem
  • 2006-03-30 11:10

mail beter sig lite konstigt ibland när den har "för många" mail i inboxen.. testa rensa lite där om du kan och se om det hjälper..

• Medlem
  • Jönköping
  • 2006-03-30 13:59

Inte för många mail i inboxen....5 kanske....

Jag fick plocka ut hela Mail i biblioteket, så jag kunde göra ett nytt konto.
Alltså, något mail hade det ju då blivit fel på.
Och inget av dem i inkorgen för dem importerade jag igen sen.....

1
Bevaka tråden