Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BOLD Hackat

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-01 01:58

Såg just att reklam forumet BOLD blivit hackat av några fjortisar som tröttnat på att reclaima gatorna..:mad:

http://www.bold.se/

• Medlem
  • International user
  • 2006-04-01 02:11

Ja jävlar. Förtidspensionera alla fjortisar.

Men är det inte ett första april skämt fårn Kenneth's sida? Får väl hoppas det i alla fall.

EDIT: Kenneth var inloggad senast igår 22.30 och första tråden om "hacket" postades på Bold 22.13. Skulle nog tro att Herr Pilo hade plockat ner forumet illa kvickt ifall att det var på riktigt. Å andra sidan är det lite skumt att tjuvstarta 1:a April-skämt....

Senast redigerat 2006-04-01 08:34
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-01 13:39

att alla trådar numera blivit omdöpta till "Ingen reklam tack!" gör att man lite smått frustrerade på dessa hackers..

Ursprungligen av Martin Pettersson:

EDIT: Kenneth var inloggad senast igår 22.30 och första tråden om "hacket" postades på Bold 22.13. Skulle nog tro att Herr Pilo hade plockat ner forumet illa kvickt ifall att det var på riktigt. Å andra sidan är det lite skumt att tjuvstarta 1:a April-skämt....

Aha! Även här postar du klockning för inloggningar. Well, det är ett felaktig påstående om tråden för hacket kom innan midnatt runt 00.10. Om det skulle finnas en tråd innan det blir det tillbaka till framtiden av det hela.

Men:

Första april. En dag att minnas. Bold bjöd på ett aprilskämt med en seriös vinkel (om du är det minsta intresserad av reklam och medier).

Läs varför vi gjorde det här.

Senast redigerat 2006-04-02 00:29

Felaktigt påstående? Jaja, det jag noterade i Bold's forum var i alla fall att "Fulhack"-diskussionen startades klockan 22.13 på Fredagen och du var då senast inloggad 22.30.
Spelar ingen roll, intressant test i alla fall även om det dödade forumet för en dag.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Felaktigt påstående? Jaja, det jag noterade i Bold's forum var i alla fall att "Fulhack"-diskussionen startades klockan 22.13 på Fredagen och du var då senast inloggad 22.30. Spelar ingen roll, intressant test i alla fall även om det dödade forumet för en dag.

Men allvarligt. Om vi inte släppte på "hacket" förrän 00.10. Hur kan då någon kommentera det 22.13? Har du kollat dina inställningar på Bold?

Jag sparade den där fulhacks-diskussionen och där står det att den startades 00.13. Men innan det här ”spårar ur” ber vi om ursäkt ifall någon känner sig lurad - men det var rätt kul. Och lärorikt.

Utöver det, var det härligt många som mailade in och ville hjälpa till att återskapa forumet. Netliving från sin bästa sida

Martin, din forumklocka var troligen felinställd. Hacket slogs på efter midnatt och det första inlägget kom kl, 00.13 - oavsett vad som stod. Kontrollera gärna din inställning på Bold. Längst ner på varje sida ska det stå "Alla tider är GMT +2. Klockan är nu (aktuellt tid)". Om det är galet så ändrar du i din inställningsprofil.

/M

Helt rätt iaktagelse. Min klocka på Bold är helt fel, den ligger 2 timmar före vilket förklarar allt.
Å andra sidan så var det felaktiga klockslaget det enda som gjorde mig osäker på om det var ett april-skämt eller inte (jag var annars helt övertygad) eftersom det inte ligger i Kenneths natur att vara slarvig och posta ett aprilskämt i förtid.

1
Bevaka tråden