Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quicksilver vs Launchbar

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilken av dessa ska man satsa på, alltså vilken tycker ni är bäst?

Själv kör jag Quicksilver. Varför testar du inte själv vilken du bäst gillar?

Jo visst kan jag göra det men det är väl aldrig fel att höra vad andra tycker, eller?

Launchbar kostar, Quicksilver är fri.

Precis så frågan är om det är värt att köpa Launchbar?

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-04-02 17:46

Ja har inte använt Quicksilver så där galet mycket men enligt min mening (och jag har hört många andra hålla med om det) så är Launchbar överläset.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-02 18:54

Jag har använt DropDrawers sen OS9.
http://www.sigsoftware.com/dropdrawers/
Kanonprogram.

Om du vill ha en snabbstartare - som verkligen är instant, för att starta program, hitta och öppna filer är Quicksilver perfekt. Utöver det finns väldigt många plugin, från allt till Adium, Adressboken, Safari, iTunes, Transmit... you name it.

Öppna webbadresser, flytta (move, motsvarigheten till "klipp ut" i Windows) filer mellan två hårddiskar/mappar... Jag tycker Quicksilver fyller mina behov, gott och väl. Dessutom är det snyggt och allmänt inte-i-vägen.

För att djupsöka, och vara säker på att hitta alla filer och mappar (som man sällan eller aldrig öppnar) använder jag istället Spotlight. Så jag hittar inte riktigt argumenten till att köpa Launchbar, när Quicksilver+Spotlight inte kostar ett öre? (Förutom kostnaden för just Tiger då).

• Oregistrerad
  • 2006-04-03 14:34
Ursprungligen av Danne V:

Jag har använt DropDrawers sen OS9.
http://www.sigsoftware.com/dropdrawers/
Kanonprogram.

För mig är det viktigt än att hålla en snygg linje -allt ifrån det yttre till det inre. Och då passar inte Dropdrawers in

Jag kör QS -dock ej provat LB.

gillar dock enkelt-kom-igång guiden på denna sida (LB):
http://www.obdev.at/products/launchbar/tips.html

Men QS är enkelt att komma in i också, och man lär sig mer hela tiden -och det är sant i båda fallen.

Tycker gott å väl att man kan använda vilket som, de gör samma saker typ. För mig är QS bättre, för jag gillat att det är gömt, och att det känns bra -men det kanske LB gör om jag så hade provat det också..

nåja. QS är ju gratis, och det är ju oslagbart

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-03 19:40
Ursprungligen av martin.klasson:

För mig är det viktigt än att hålla en snygg linje -allt ifrån det yttre till det inre. Och då passar inte Dropdrawers in

Jorå.
Jag tycker själv att deras exempel ser bedrövliga ut. Men man kan få programmets gränssnitt att bli hur Macigt och tjusigt som helst, och väldigt enkelt dessutom. Pråmmis.
Det är klart ett av de mest underskattade och minst kända småprogrammen som finns. IMHO, alltså...

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-04-03 13:52

En najs funktion som jag använder flera gånger om dagen i Launchbar (möjligt att det finns som plugin till Quicksilver) är "Best of-listor". Man skrever till exempel "bofgreenday" (fast det räcker ju antagligen med "bofgd" så spelar iTunes de låtar som har betyg 4 och 5 av Green Day, det fungerar även på genrer och på album. En annan trevlig grej är att man kan hålla in shift när man vill ha en särskild låt och trycka på enter så spelas den låten upp i partyslistan, så man slipper gå ifrån sin nuvarande playlist. (Även detta kanske finns som plugin i Quicksilver).

1
Bevaka tråden