Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

windows media player 9 går inte att ladda hem - blir .bin

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-03 21:55

Hej!
Har försökt ladda ner wm player 9, till min Imac G5 intel inside. Det har inte funkat alls! Filen jag laddar hem är en .bin fil, som datorn inte känner igen. Hur ska jag göra för att se wmv filer på datorn?

Flip4mac borde funka, nån som vet om den finns i Universal-version?

Flip4Mac finns inte i Universal binary.

Nån som vet om den fungerar ändå?

Flip4Mac körs inte under Rosetta heller.

Bin-filer är MacBinary-filer och går att öppna med hjälp av StuffIt Expander. Jag visste inte at någon fortfarande använde det filformatet men tydligen gör Microsoft det.

Är man bakåtsträvare så är man...

• Medlem
  • Lund
  • 2006-04-04 09:51

Jodå man kan visst köra flip4mac i rosetta.

Ladda ner flip4mac och kör installern (i utilities mappen) under rosetta och installera. Sen måste man köra quicktime i rosetta för att wmv ska spelas upp.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-04 17:45

cool, tack! ska testa

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-04 17:47

fan vad korkat! den detectar mitt system, och jag måste ladda ner filen till brorsans PC först, för att sedan föra över den till macen, som inte hunnit få internet. Så jag får upp windows-versioner. ingen som kan länka till en version för osx??

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-13 17:19

tack!! grymt sjyst...

finns det ngn slags codec uppdatering? har vissa avi filer som varken vlc, Quicktime eller WMplayer vill spela, men som funkar på pc?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-18 22:05

massa cred!

1
Bevaka tråden