Som jag berättade innan så hade jag planer på att chippa mitt xbox och så, efter mycket om och men tog jag steget och gick ut på internet och beställde hem vad jag behövde; Ett smartxx V3 chip, spider chip och en 300 gb hårddisk vilket gjorde att jag landade runt 1800-1900, inte så hemskt om jag får tycka om saken.
Jag har ju absolut ingen erfarenhet av att finmekanik löda så spiderchip var ett måste, och jag trodde det skulle vara relativt enkelt men icke. När jag väll fått hem chippet så vart jag ivrig i att sätta i det att jag i all denna uppståndelse så gör jag det jag inte får göra, jag bryter en benet på spider chippet
En smula av ångest kom över mig och jag började inse att jag borde släppa det här och måla hus istället. Det som var värre var att det är inte det enklaste att hitta ett ben på 0.25-0.27 mm, iaf inte här i min hemstad så alternativet var allt från akupunktursnålar till häftstift men allt för tjockt eller för styvt, fast en dag nere i källaren så hittade jag en stålborste vars 'borstar'(?) var 0.33 mm och se på fan, det passade
Var lite försiktigare den här gången, tog en dag eller två att hitta alla programvaror och sen lära sig dom och hur det funkar, men nu xboxet går som en klocka och mitt tv-serie kartoket är större än någonsin
Är helnöjd med det, fast vet inte om det är riktigt värt att lägga ner allt som allt cirka 3000 för ett xbox med chip, med tanke på att man kan media center själv som inte är så mycket dyrare? Men done is done och jag ångrar det inte