Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photoshop BRUSH fråga !?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2006-04-06 14:04

hej ! jag har skaffat mig en efterlängtad PS CS2,och har på grund av det en enkel fråga till er: när jag öppnar "shortcuts" till photoshop cs2 ser jag att man kan ändra storleken på BRUSH genom att trycka [ eller ]. men på min powerbook 17 med tiger händer ingenting alls ! hur gör man för att kunna ändra storleken på BRUSH med tangentbordet ?

tack för svaren

De inställningarna är baserade på ett amerikanskt tangentbord, så för att få det att funka bra med en svensk dator är det lättast att helt enkelt ändra kommando för att ändra storlek på penslarna.

Detta gör du genom att gå till menyn Edit-Keyboard Shortcuts
Där väljer du Tools i dropdown menyn, sen scrollar du långt ner så hittar du Increase o Decrease Brush size... O där ändrar du helt enkelt till de knappar du vill använda.

Lycka till

• Medlem
  • Täby
  • 2006-04-06 16:37

tackar till din fina snabba svaren Kalabalik

• Medlem
  • International user
  • 2006-04-06 16:40

Ett annat snabbt sätt, om man har tvåknappsmus är att högerklicka. Med vanlig Applemus håller man ner alt. Fast det kanske inte är tillräckligt snabbt. Men man får upp kontrollpanelen för den aktuella penseln i alla fall.

1
Bevaka tråden