Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera iSync?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag uppdaterade mitt OS så slutade synkningen med min K700i att fungera. Jag tänkte då testa att slänga iSync och installera på nytt. När jag nu försöker installera iSync igen så står det att det inte går för att jag skulle ha en nyare version installerad redan.
Hur gör jag för att min korkade mac inte ska tro att jag har iSync installerat?

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-04-06 17:44
Ursprungligen av Butterfly:

När jag uppdaterade mitt OS så slutade synkningen med min K700i att fungera.

Vet ej om ditt problem har med detta att göra, men då jag har inte sett denna varning någonstans på 99mac (men jag är kanske blind ) så tänkte jag passa på.

Anyway - MacNytt tipsade om ett: iSync och 10.4.6 uppdateringen

/ Terhi

Många har detta problemet. Läs i tråden om "10.4.6 ute nu" här på 99mac eller här:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=2080504

Apple skriver:

Citat:

This is a follow up to Bug ID# 4503525. After further investigation it has been determined that this is a known issue, which is currently being investigated by engineering. If you have any additional questions related to this bug or wish to check on status of the original issue, please send an email to <[email protected]>, referencing your Bug ID# 4503525.

Jo, jag är medveten om problemet, tror bestämt jag nämnde det först i ovan nämnda tråd (måste ju glänsa lite ). Mitt problem är dock mer basalt. Jag kan inte synca med mobilen just nu för jag har inte iSync. Jag har alltså inte lyckats återinstallera det sedan jag slängde det eftersom OS X tror att det ligger kvar någonstans. Vilket det inte gör.

Sorry, jag läste för slarvigt. Du måste gå till mappen /Library/Receipts/ och ta bort alla eventulla packages som har namnet iSyncXXX.pkg eller MacOSXUpdXXXXXXXXXXPPC.pkg.

Sedan kan du köra Combo Update 10.4.6 som ska återställa de filer som saknas.

1
Bevaka tråden