Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.4.6 uppgr Safari/iPod

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Accepterade upppgraderingserbjudandet i går. Nu öppnar min PB direkt i Safari - "hoppar över" Finder. Det gar att leva med, men värre att iPod inte längre syns på skrivbordet.

Det senare kan bero på att iTunes samtidigt erbjöd en uppgradering för iPod och skall förmodligen diskuteras på annan plats. iPoden låste sig och är icke nåbar. Går inte att "reseta". Har någon liknande erfarenhet?
/Ås

Senast redigerat 2006-04-07 10:02

Jag antar att du mernar 10.4.6. Jag kan dock tyvärr inte hjälpa dig. Hopps någon annan kan lösa ditt problem.

Ursprungligen av Michael Larsson:

Jag antar att du mernar 10.4.6. Jag kan dock tyvärr inte hjälpa dig. Hopps någon annan kan lösa ditt problem.

Tack för påpekande - 10.4.6 skall det vara. Korrigerar.
/Ås

Ursprungligen av ekan39:

Tack för påpekande - 10.4.6 skall det vara. Korrigerar.
/Ås

Tyvärr kan man inte som vanlig användare påverka hur trådrubriken ser ut i forumet (enbart hur det visas i första inlägget så jag fixar till det åt dig.

Startar inte Finder automatiskt (dvs ingen svart pil under Finder-symbolen), eller gör den det utöver att Safari går igång?

Ursprungligen av Christofer:

Tyvärr kan man inte som vanlig användare påverka hur trådrubriken ser ut i forumet (enbart hur det visas i första inlägget så jag fixar till det åt dig.

Startar inte Finder automatiskt (dvs ingen svart pil under Finder-symbolen), eller gör den det utöver att Safari går igång?

Vid start ligger muspekarpilen under äpplet/Finder och därefter öppnar sig Safari direkt. Det kanske är en appleidé att erbjuda Safari direkt och utesluta andra browsers. Det är inget större problem men en klar förändring mot tidigare.

IPod-problemet rätade ut sig när jag anslöt PBn till externa skärmen Cinema Display och starade om. Det är alltså bra igen.

Det skedde även vissa förändringar med kommunikationen mellan Expresstationen och Extreme-basstationen. Nu fungerar trådlöst bättre mellan enheterna. Tidigare fick jag ansluta PBn via ethernet till expressmodemet och det fungerade blixtsnabbt. Nu är den funktionen borta, men som sagt nu funkar trådlöst mellan enheterna bättre.

/ÅkeS

Bra att iPod-problemet löste sig. Safari ska dock inte starta sådär, om du själv inte valt det vill säga. Om du öppnar "Systeminställningar" och klickar på Konton -> Startobjekt, finns Safari eller något annat som är relaterat till programmet med i listan som dyker upp?

Ursprungligen av Christofer:

Bra att iPod-problemet löste sig. Safari ska dock inte starta sådär, om du själv inte valt det vill säga. Om du öppnar "Systeminställningar" och klickar på Konton -> Startobjekt, finns Safari eller något annat som är relaterat till programmet med i listan som dyker upp?

Nej Safari är ej förbockat. De aktiva objekt jag har är Extensis Suitcase, iTunes helper, SymSecondary Launch, SEChelper och CNQL1208–Button manager.

/ÅkeS

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-07 14:37

Observera att alla program som finns i den listan kommer att autostarta, oavsett om dem är ibockade eller inte. Bocken säger bara att programmet skall dölja sig med en gång, så att det inte syns...

Ursprungligen av flojon:

Observera att alla program som finns i den listan kommer att autostarta, oavsett om dem är ibockade eller inte. Bocken säger bara att programmet skall dölja sig med en gång, så att det inte syns...

Tack för det. Det löste Safariöppningen, som jag inte hade tidigare. Mycket lärdom i dag.
/ÅkeS

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-08 10:03

You're welcome!

1
Bevaka tråden