Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inställning av radbrytning i iWork06? Hjälp en switcher!!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-04-02 11:37

Hejsan!

Sitter o skriver i iWork Pages och den envisas med att dela orden med bindestreck vid radavslut. Gillar inte detta och undrar hur man stänger av denna funktion?

Tacksam för hjälp!

M.v.h.

Linus Wiberg

Öppna "inscpector" (den blå pricken med ett i, i menyraden), klicka på Document (ikonen som ser ut som ett papper), klicka ur "Hyphenate" längst ner tillvänster. Alternativt markera vissa stycken du inte vill ha avstavade, klicka på Text-knappen (T) i inpectorn, välj "more" och klicka i "remove hyphenation for paragraph". (Gäller 1.0.2 engelsk version)

Om du vill använda "alternativa avstavningar" (att ordet avstavas på ett visst ställe om det går/behövs, annars syns inte strecket: Använd kringla + minustecken (på numeriska delen av tangentbordet).

• Oregistrerad
  • 2006-04-03 10:08

Tack så mycket!

Ha de nice!

/Linus

Ursprungligen av ninjanja:

Om du vill använda "alternativa avstavningar" (att ordet avstavas på ett visst ställe om det går/behövs, annars syns inte strecket: Använd kringla + minustecken (på numeriska delen av tangentbordet).

Hmmm, ångrar mig! Det funkar inte. Är det någon som vet hur man får "alternativ avstavning" eller vad det nu kan tänkas heta? Det som i AppleWorks är kringla+bindestreck? Jag har för mig att jag använt det i Word också, men nu får jag inte det att funka heller.

/ninjanja

1
Bevaka tråden